Gemeente Heemskerk


dinsdag, 18 december 2007

Verbetering klantenontvangst gereed

Op de begane grond van het gemeentehuis is het afgelopen jaar een aantal verbeteringen aangebracht aan de fysieke klantenontvangst. Omdat deze niet meer voldeed aan de normen van deze tijd en omdat het nieuwe gemeentehuis niet voor medio 2010 gereed zal zijn, is besloten met beperkte middelen en op eenvoudige en creatieve wijze de klantenontvangst te verbeteren.

De volgende verbeteringen zijn doorgevoerd:

* Er is in maart een klantgeleidingssysteem ingevoerd om de klanten zo snel mogelijk aan het juiste loket te kunnen helpen.
* Er is in juni een snelloket geopend voor het afhalen van rijbewijzen en reisdocumenten.

* In november is de wachtruimte bij de balie Samenleving en zorg vergroot en open gemaakt. Tevens is er nieuw meubilair geplaatst in deze wachtruimte en in de wachtruimte bij de balie Werk en inkomen. Beide wachtruimtes zijn ook geschilderd.
* In november is de glazen wand van de balie Samenleving en zorg verwijderd. Er is nu een open balie wat de klantvriendelijkheid ten goede komt.

* Er zijn privacylijnen aangebracht bij de balies en het pasfotoapparaat is in de centrale hal geplaatst.
* Op 20 december aanstaande zal in de centrale hal een ticketzuil worden geplaatst. Deze geeft een ticket voor het klantgeleidingssysteem af. Door middel van een touchscreen geeft de klant aan voor welk product hij komt, bijvoorbeeld aanvraag paspoort. Op het ticket staat het nummer van de wachtkamer en het volgnummer van de klant. Het volgnummer is in de wachtkamer te volgen op een groot scherm.

Met het plaatsen van de ticketzuil is de verbetering van de fysieke klantenontvangst gereed. Om dit officieel te maken zal burgemeester Nawijn donderdag 20 december aanstaande om 10.00 uur als openingshandeling de ticketzuil in werking stellen. Om dit te vieren worden de bezoekers tussen 10.00 en 10.30 uur getrakteerd op een kopje koffie of thee en wat lekkers.

---