Time : 14:45:36
Date : 18 December 2007
Sender Name: fieldcommunication/Urbancommunication

Marktleiders AVERBODE en GUIDO sluiten verregaand samenwerkingsverbond Uitgeverij Averbode en Uitgeverij Guido, vaste waarden in de sector van jongerenmagazines, gaan een strategische samenwerking aan. Het eerste zichtbaar resultaat van dit verbond toont zich op commercieel vlak. De reclameregie van Guido zal voortaan de advertentiewerving van drie Averbode-bladen voor het secundair onderwijs verzorgen. Door deze samenwerking kan Guido - dat zelf marktleider is voor publicaties voor studenten - een waaier aan advertentiemogelijkheden bieden aan adverteerders die de moeilijk te bereiken doelgroep van twaalf- tot vijfentwintigjarigen willen aanspreken. iD Magazine, Blikopener en Reflector zijn de drie magazines van Averbode waarvoor Guido advertentieruimte zal werven. De magazines van Averbode worden verdeeld in middelbare scholen, zowel in het Gemeenschapsonderwijs als in het Vrij Onderwijs. iD Magazine spreekt de leeftijdsgroep tussen twaalf en veertien aan, Blikopener die tussen veertien en zestien, en Reflector richt zich op zestien- tot achttienjarigen. De oplages bedragen respectievelijk 30.000, 15.000 en 13.000 exemplaren in Vlaanderen. iD Magazine heeft daarenboven een oplage van 8.500 exemplaren in Wallonië.
Guido zelf is in de loop der jaren een begrip geworden bij achttien- tot vijfentwintigjarigen, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Guido Magazine behoort met een oplage van 80.000 exemplaren tot de vaste lectuur van de Belgische hogeschool- en universiteitsstudent. Het online broertje Guido.be wordt steeds drukker bezocht, en kan maandelijks rekenen op 200.000 bezoeken van een jong en dynamisch publiek. Het Guidogamma - aangevuld met de Averbode-bladen - dekt nu dus de hele leeftijdsgroep tussen twaalf en vijfentwintig. Kortom, deze samenwerking biedt een grote meerwaarde en bijkomende mogelijkheden aan de adverteerder die betrouwbaar en gericht wil adverteren naar een jeugdig publiek.
De advertentiewerving is slechts een eerste stap naar een nauwe en gerichte samenwerking. In de nabije toekomst zullen beide uitgeverijen ook op andere domeinen de krachten bundelen.

Over Averbode
Uitgeverij Averbode startte als uitgever van kinder- en jongerentijdschriften in 1920 onder de naam "Goede Pers", in de schaduw van de Norbertijnenabdij van Averbode. 'Zonneland', de 'Vlaamse Filmpjes' en 'Doremi' staan in het collectief geheugen gegrift. Door de jaren heen heeft Uitgeverij Averbode een meer dan stevige reputatie uitgebouwd op het vlak van educatieve tijdschriften.

Uitgeverij Averbode N.V.
Abdijstraat 1 postbus 54

3271 Averbode
Tel. 013 780 111
Fax. 013 780 183

Over Guido
GUIDO NV richt zich als mediabedrijf exclusief op scholieren, studenten en young starters.
GUIDO is de voorbije 15 jaar zorgvuldig uitgebouwd met eigen online en offline mediakanalen, databases en technologie, zodat GUIDO haar klanten op professionele wijze meetbare, onderbouwde en creatieve media-mixes kan aanbieden.
Naast de verkoop van deze selectieve media in eigen regie "gidst" GUIDO merken, reclamebureaus en non-profitorganisaties (bv. universiteiten, culturele gezelschappen, ...) die scholieren, studenten of young starters als doelgroep hebben of ambiëren. GUIDO telt vandaag 24 voltijds, hooggeschoolde medewerkers en is uitgesproken marktleider in haar niche in België.

GUIDO NV
Bruiloftstraat 127

9050 Gent
Tel.: 09 210 74 84
Fax.: 09 210 74 85
www.guido.be
www.regieguido.be

Voor Hi-Res beelden, kijk op
http://fileserver.urbancommunication.be/GUIDO-AVERBODE/

Meer informatie?
UrbanCommunication
Sint-Annadreef 68B

1020 Brussel
Tel. 02 478 78 38
pieter@urbancommunication.be
thomas@urbancommunication.be

Of
Wouter Van Cauwenberge
Managing Partner GUIDO NV
Bruiloftstraat 127

9050 Gentbrugge
Tel. 09 210 74 89
wouter@guido.be

Of
Ann Vanoppen
UitgeverijAverbode NV
Abdijstraat 1 postbus 54

3271 Averbode
Tel. 013 780 184
ann.vanoppen@verbode.be

URL: http://www.guido.be
http://www.regieguido.be
http://fileserver.urbancommunication.be/GUIDO-AVER