Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

PCM Media gaat met Wunderloop samenwerken op het gebied van Behavioral Targeting

Amsterdam, 18 december 2007 - PCM Media gaat met Wunderloop samenwerken om de effectiviteit en het bereik van online advertenties te vergroten. Door gebruik te maken van de behavioral targeting technologie van Wunderloop krijgen internetgebruikers gericht advertenties en informatie te zien op basis van hun surfgedrag. Hiermee kan de effectiviteit met vele procenten toenemen. Bovendien blijken bezoekers van websites relevante advertenties meer te waarderen. PCM Media speelt hiermee in op de veranderende markt en vraag van adverteerders en consumenten. Campagnes, content én aanbiedingen kunnen voortaan direct worden aangesloten op de interesses van bezoekers.

Eén belangrijke reden waarom onze titels hebben gekozen voor Wunderloop is het zorgvuldige privacy beleid bij het gebruik van de behavioral targeting technologie. Dat het bedrijf ook een Nederlandse vestiging heeft met lokale specialisten die ruime ervaring hebben in de wereld van online advertising en databases is een pré. Aldus Hans Retz, project manager van PCM Media.

Bas Seelen, managing director Wunderloop Benelux: Behavioral targeting biedt veel mogelijkheden voor PCM. Websites zoals NRC.nl en Volkskrant.nl zullen door gebruik te maken van onze technologie de mogelijkheid krijgen om campagnes specifiek te richten op bepaalde bezoekers. En dat maakt deze websites voor adverteerders natuurlijk nog vele malen interessanter. Ik ben erg blij dat PCM na een pitch heeft gekozen voor Wunderloop.

Over PCM Media
PCM Media is het advertentiebedrijf van PCM Dagbladen en verantwoordelijk voor de advertentieverkoop in dagbladen, magazines en websites van de Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, NRC Next en DAG.

Over Wunderloop

Wunderloop werd in 1999 opgericht door Ulrich Hegge en Frank Conrad, pioniers op het gebied van online reclame. Wunderloop is dè toonaangevende aanbieder van doelgroepgerichte software en services. Met Wunderloop technologie kunnen uitgevers, aanbieders van internetdiensten, adverteerders en website eigenaars real-time marketingcampagnes opzetten en doelgroep gerichte informatie aanbieden. Dit kan via alle vormen van digitale media zoals websites, e-mail, mobiele services en Internet TV (IPTV).

Klanten, feiten en cijfers:
Wunderloop werkt internationaal voor o.m. AOL, T-Online, Tiscali, Lycos, Condenast, Tradera en Freenet. Wunderloop is gecertificeerd door de privacyautoriteit TÜV Rhineland voor de naleving van Europese privacywetgeving op het gebied van persoonsgegevens.In 2007 heeft Wunderloop de jaarlijkse Red Herring 100 Europe award van Red herring magazine ontvangen. Deze lijst van 100 private Europese ondernemingen geeft een overzicht van voorlopers op het gebied van internationale innovatieve technologie. In 2007 ontving Wunderloop ook de 2007 European Seal of Excellence van de European Multimedia Forum voor een excellente prestatie in innovatieve marketing.

Vestigingen:
Wunderloop is gevestigd in Luxemburg, Hamburg, Duitsland, Amsterdam, Londen, Madrid, Milaan en Parijs. Andere vestigingen worden binnenkort geopend. Michael Kleindl is president-directeur van de besloten vennootschap.


- EINDE PERSBERICHT-


---