Ingezonden persbericht


3FM Serious Request 24 uur per dag via UPC

* Primeur digitale televisie: doneren en muziek aanvragen via rode knop
* Actie te volgen via televisie, Internet en radio

Amsterdam, 17 december 2007 - UPC Nederland ondersteunt de 3FM Serious Request-actie 'De Wereld Schreeuwt Om Water' die op 19 december van start gaat. UPC maakt televisiekanalen vrij en ontwikkelde speciale websites. Hierdoor is de actie 24 uur per dag te volgen. Klanten van UPC Digitale Televisie kunnen voor het eerst in Nederland direct via hun afstandsbediening doneren en verzoeknummers aanvragen.

Voor kijkers van digitale televisie zendt UPC de actie 24 uur per dag uit via kanaal 13. Voor een deel van de analoge kijkers zendt UPC de actie via Extra TV uit. Klanten met digitale televisie kunnen gebruikmaken van een applicatie die UPC's zusterbedrijf Chellomedia heeft ontwikkeld. Met deze applicatie kunnen zij voor het eerst in Nederland via de afstandsbediening verzoeknummers aanvragen en een daarbij behorende donatie doen.

DJ Michiel Veenstra, een van de drie DJ's die van 19 tot en met 24 december aan de actie deelneemt, demonstreert gedurende de marathonuitzending herhaaldelijk hoe UPC klanten deze applicatie moeten gebruiken.

Op de websites www.upc.nl/3fm en www.upclive.nl is de actie 24 uur per dag te volgen. En ook daar kunnen mensen verzoeknummers aanvragen en doneren. Om extra aandacht te genereren voor Serious Request, ontwikkelde UPC een speciale e-card. Deze is te versturen via www.upclive.nl . Voor iedere verstuurde kaart gaat een bedrag naar 'De wereld Schreeuwt om Drinkwater', met als motto 'Elke kaart is een euro waard'.

Hoewel 3FM Serious Request vooral een radio happening is, zet UPC ook televisie en Internet in om zoveel mogelijk aandacht voor de actie te creëren. Een belangrijke rol is weggelegd voor digitale televisie. Via die innovatieve weg verwacht UPC het aantal donaties van UPC klanten te vergroten.

Over UPC Nederland

UPC Nederland, een toonaangevende aanbieder van televisie, breedband internet en vaste en mobiele telefoniediensten in Nederland, heeft 2,2 miljoen televisieklanten (waarvan 532.000 klanten met een abonnement op UPC Digital TV), 625.000 breedband internetklanten en 467.000 telefonieklanten (per 30 september 2007). UPC Nederland is een geconsolideerde dochteronderneming van Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK).

3FM Serious Request

Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie dj's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Dit jaar in Den Haag. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over het doel van de actie. De dj's roepen iedereen op om geld te doneren en daarbij worden bijzondere initiatieven gewaardeerd.

De slogan voor 3FM Serious Request 2007 is: De wereld schreeuwt om drinkwater!