Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Baas laat met bestellen kerstpakket

Rotterdam, 20 december - Werkgevers bestellen hun kerstcadeau laat dit jaar, maar ze geven meer uit. Dat constateert Pluimen, marktleider op het gebied van beleveniscadeaus. In de week voor kerst heeft Pluimen een piek aan bestellingen te verwerken gekregen van Nederlandse bazen die hun personeel nog van een kerstpakket willen voorzien. Ook kopen ze dit jaar een duurder kerstpakket. De gemiddelde besteding is met twintig procent gestegen.

Werkgevers bestellen steeds later het kerstpakket voor hun personeel. "Blijkbaar vinden werkgevers het belangrijk om hun personeel een blijk van waardering te geven, maar denken ze eerst goed na waar ze hun personeel écht blij mee kunnen maken. Het moment dat ze de knoop doorhakken vindt dan ook steeds later plaats", verklaart Joren van der Pluijm, directeur van Pluimen. Ook is het opmerkelijk dat er dit jaar gemiddeld ruim twintig procent meer wordt uitgeven. Vorig jaar gaf de Nederlandse baas gemiddeld 37,50 euro uit aan een kerstpakket en nu is dat gemiddeld 45,50 euro. Van der Pluijm ziet de verruiming van de belastingmaatregel en een krappe arbeidsmarkt als belangrijkste reden voor de gullere baas. "Werkgevers mogen dit jaar een bedrag van 70 euro per cadeau belastingvrij besteden. Een jaar eerder was dat nog maar 35 euro. Daarnaast is de krapte op de arbeidsmarkt een niet te onderschatten factor. Dit dwingt werkgevers meer aandacht te schenken aan de waardering van hun personeel. Bedrijven moeten hun best doen om goede medewerkers binnen het houden. Een leuk kerstgeschenk draagt daaraan bij."

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het doe-cadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en doe-cadeaus. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. De verfrissende aanpak van Pluimen is niet onopgemerkt gebleven. Zo won Pluimen in 2001 de BKD Business Award en werd Pluimen genomineerd voor de Rotterdamse Ondernemersprijs 2003. Geschenk à la Carte maakt onderdeel uit van Pluimen Holding. Voor meer informatie: www.pluimen.nl en www.geschenkalacarte.nl.

//////


Noot voor de redactie,