Gemeente Tilburg

Nummer 2007519BW

Persbericht gemeente Tilburg

Nauwelijks klachten meer over Welzorg

Zorgwethouder Els Aarts heeft onlangs weer een gesprek gevoerd met Welzorg, de leverancier van rolstoelen en scootermobielen. "Sinds Welzorg weer een eigen filiaal in Tilburg heeft, gaat het gelukkig veel beter. Er komen nauwelijks meer klachten binnen. Ook de mensen die actie hebben gevoerd hebben hun tevredenheid uitgesproken. De gesprekken, die we om de paar maanden voeren hebben effect. Ik ben blij dat Welzorg luistert naar de wensen. Dat geeft me vertrouwen dat Welzorg doorgaat op de ingeslagen weg tot verbetering van de dienstverlening", aldus Aarts.

De gemeente Tilburg heeft nieuwe afspraken gemaakt met Welzorg. Klanten krijgen weer zoveel mogelijk één contactpersoon. Welzorg gaat na of de meldingen via internet goed zijn afgewerkt. En vanaf 1 maart krijgen klanten die hun rolstoel of scootermobiel laten repareren een kaartje met gegevens, zodat ze gemakkelijker informatie kunnen opvragen.

Voorgeschiedenis
Begin dit jaar kwamen er veel klachten binnen over de dienstverlening van Welzorg. Die hadden te maken met een reorganisatie die Welzorg eind 2006 heeft doorgevoerd. Er zijn diverse gesprekken geweest tussen de gemeente Tilburg, klanten, vertegenwoordigers van actiegroepen, raadsleden en Welzorg. Welzorg heeft deze klachten serieus genomen en heeft de reorganisatie gedeeltelijk teruggedraaid. Concreet betekent dit dat Tilburg weer een eigen filiaal heeft gekregen.

Noot voor de pers: meer informatie via Brugt Groenevelt (013 542 83 33).