en Elsloo
Deventer Promotieprijs 2008 voor Moerkerken en Elsloo
De Deventer Promotie prijs 2008 ging dit jaar naar Paul Moerkerken en
Saskia Elsloo.
Zij kregen de prijs omdat zij door hun activiteiten als `de Salon' aan
het Grote Kerkhof, en `Brocante aan de IJssel' een meer dan
substantiële bijdrage leveren aan de promotie van Deventer.
`De Salon' is al enkele jaren een bijzondere publiekstrekker voor
toeristen. De combinatie van verkoop van antiek, brocante en kunst in
de vorm van een verzamel-gebouw, is een welkome aanvulling op het toch
al bijzondere winkelaanbod van Deventer.
In de zomermaanden kent Deventer om de twee weken een antiek- en
brocantemarkt op het Grote Kerkhof en in de Walstraat. Onder de titel
`Brocante aan de IJssel' trekt deze markt vele honderden bezoekers
extra naar de stad.
Paul Moerkerken en Saskia van Elsloo zijn de drijvende krachten achter
deze activiteiten. Bovendien promoten zij de binnenstad van Deventer
als `bijzonder cultuurtoeristisch winkelgebied', onder meer door het
uitgeven van een antiekroute.
De Deventer Promotieprijs wordt jaarlijks toegekend door de Stichting
Stadsmarketing Deventer. De prijs werd op 2 januari tijdens de
Deventer Nieuwjaarsreceptie uitgereikt door wethouder Andries van den
Berg, voorzitter van de Stichting Stadsmarketing Deventer. De prijs
bestaat uit een bijzonder zilveren object gemaakt door edelsmid
Minkkoot uit Deventer en een oorkonde.
Publicatiedatum: 3-1-2008
Uitreiking Deventer Promotieprijs 2008 ©Auke Pluim
© 2004 Gemeente Deventer Laatste wijziging donderdag 3 januari 2008
Gemeente Deventer