Gemeente Deventer

en Elsloo

Deventer Promotieprijs 2008 voor Moerkerken en Elsloo

De Deventer Promotie prijs 2008 ging dit jaar naar Paul Moerkerken en Saskia Elsloo.

Zij kregen de prijs omdat zij door hun activiteiten als `de Salon' aan het Grote Kerkhof, en `Brocante aan de IJssel' een meer dan substantiële bijdrage leveren aan de promotie van Deventer.

`De Salon' is al enkele jaren een bijzondere publiekstrekker voor toeristen. De combinatie van verkoop van antiek, brocante en kunst in de vorm van een verzamel-gebouw, is een welkome aanvulling op het toch al bijzondere winkelaanbod van Deventer.

In de zomermaanden kent Deventer om de twee weken een antiek- en brocantemarkt op het Grote Kerkhof en in de Walstraat. Onder de titel `Brocante aan de IJssel' trekt deze markt vele honderden bezoekers extra naar de stad.

Paul Moerkerken en Saskia van Elsloo zijn de drijvende krachten achter deze activiteiten. Bovendien promoten zij de binnenstad van Deventer als `bijzonder cultuurtoeristisch winkelgebied', onder meer door het uitgeven van een antiekroute.

De Deventer Promotieprijs wordt jaarlijks toegekend door de Stichting Stadsmarketing Deventer. De prijs werd op 2 januari tijdens de Deventer Nieuwjaarsreceptie uitgereikt door wethouder Andries van den Berg, voorzitter van de Stichting Stadsmarketing Deventer. De prijs bestaat uit een bijzonder zilveren object gemaakt door edelsmid Minkkoot uit Deventer en een oorkonde.

Publicatiedatum: 3-1-2008
Uitreiking Deventer Promotieprijs 2008 ©Auke Pluim

© 2004 Gemeente Deventer Laatste wijziging donderdag 3 januari 2008