Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 3 januari 2008

Jordy Kool benoemd tot sales directeur Reed Business Media Amsterdam

Op16 februari a.s. start Jordy Kool (33) als sales directeur bij Reed Business Media Amsterdam. In die rol wordt hij commercieel verantwoordelijk voor onder meer de merken FEM Business, Elsevier, Bizz en Beleggers Belangen. Jordy gaat leiding geven aan een team van ruim 30 accountmanagers, sales support-medewerkers en marketeers.

Jordy Kool behaalde zijn Executive MBA diploma aan de Rotterdam School of Management (Erasmus) toen hij werkzaam was bij Hewlett Packard. Daarvoor behaalde hij zijn bachelors degree in international management aan de International Business School of Amsterdam. Jordy begon zijn opleiding aan het Koninklijke Instituut voor de Marine als officierstrainee bij het Korps Mariniers.

Kool heeft een sterke internationale oriëntatie en heeft gewerkt, gewoond en gestudeerd in diverse landen. Zijn werkzame leven startte hij in 1992 als officierstrainee bij het Korps Mariniers. Hij bekleedde diverse marketing consultancy-, accountmanagement-, en managementfuncties, onder meer bij TNT Post Group, KPN, UPC en Hewlett Packard.

In zijn meest recente rol bij Hewlett Packard was hij verantwoordelijk voor een aantal salesteams, voor sales support & operations en voor het call center. Daarvoor werkte hij er als country implementation manager, en als verantwoordelijke voor een aantal van HP's grootste klanten. In die rol behaalde hij indrukwekkende acquisitiesuccessen. Zijn persoonlijke interesses liggen op het gebied van sport, gezondheid en wellness.

Kool verheugt zich op zijn nieuwe functie bij Reed Business Media: "Een professionele en gedreven club mensen en een prachtig portfolio om mee te werken. Ik heb enorm veel zin om te starten en om samen met de salesteams, en met alle andere disciplines het succes voort te zetten en uit te breiden. Ik geloof heel erg in de topsportgedachte en zo benader ik mijn werk ook, met veel gedrevenheid."

Paul Verhoeff, Managing Director Reed Business Amsterdam: "Ik ben heel blij met de komst van Jordy naar Reed Business Media Amsterdam. Met Jordy hebben we een jonge, slimme en zeer getalenteerde salesprofessional binnengehaald, die onze salesactiviteiten een belangrijke extra impuls zal geven. Reed Business Media heeft zeer goed geperformed afgelopen jaar. Met onze online media bijvoorbeeld worden we door adverteerders en mediabureaus gezien als de op-één-na beste partij op het gebied van creativiteit, verhouding prijs-prestatie en deskundigheid, direct na Google*. Ik weet zeker dat Jordy deze sterke positie met zijn teams nog een extra boost gaat geven."

*Bron: Kerstrapport 2007, Adformatie

Reed Business is onderdeel van een van 's werelds grootste mediaconcerns Reed Elsevier. Reed Business geeft merken uit als Elsevier, FEM Business, Misset Horeca, Boerderij, Zibb en Totaljobs, en neemt daarmee marktleiderposities in in vrijwel alle business-to-business sectoren. Bij Reed Business in Nederland werken 1.500 mensen.



Ingezonden persbericht