NEN
Meningen welkom over Europese norm welkom/receptie services op NEN-forum
NEN onderzoekt de behoefte aan een Europese norm voor welkom/receptie
services. Uit gesprekken met belanghebbende partijen trekt NEN de
voorlopige conclusie dat de Nederlandse markt hier voorzichtig
positief tegenover staat. Ruimte voor de meningen van alle
belanghebbenden is er op het NEN-forum.
Normen verhogen de professionaliteit van de branche en geven
organisaties de mogelijkheid zich te onderscheiden. Al blijft het
ontvangen en welkom heten van klanten en bezoekers mensenwerk;
uiteindelijk is de klant of bezoeker degene die de kwaliteit van
welkom/receptie services (h)erkent. Moet Nederland inbreng hebben
wanneer deze normontwikkeling van start gaat? NEN is een forum gestart
om input te krijgen voor de Europese discussie over een norm voor
welkom/receptie services. Dit forum, een poll en meer informatie over
dit onderwerp zijn te vinden op http://services.nen.nl.
Workshop
Op 29 januari 2008 vindt in Brussel een workshop plaats om de
resultaten uit de inventarisatie uit verschillende Europese landen te
bespreken, en om te bepalen wat de vervolgstappen zijn. De workshop is
vrij toegankelijk en bedoeld voor een ieder die belang heeft bij het
onderwerp. Mocht er Europabreed behoefte zijn aan normen, dan is het
plan om een Nederlandse normcommissie op te richten. Die gaat dan het
Nederlandse belang richting Europa behartigen.
NEN onderscheidt binnen haar onderzoek op het gebied van
welkom/receptie services grofweg twee soorten activiteiten. De een is
de directe ontmoeting tussen een organisatie en haar klanten, zoals
het welkom heten en doorverwijzen van bezoekers door een receptie. De
andere is de ontvangst van klanten op evenementen, congressen,
beurzen, shows en tentoonstellingen.
Voor informatie over het onderzoek en actieve betrokkenheid: ir. Jappe
van der Zwan,
NEN-Business Development, (015) 2 690 428, businessdevelopment@nen.nl.