Ingezonden persbericht


ZOEKMACHINE MARKETING TRENDS 2008

Ruim 200 marketeers kregen tijdens het Search Engine Marketing Congres op donderdag 31 januari een update over de trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine marketing. Ook werd de Search Engine Marketing Award uitgereikt aan Traffic4U met hun case UPC.nl

De Search Engine Marketing Award wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf dat het meest innovatief en effectief bezig is met zoekmachine marketing. De jury heeft gekeken naar originaliteit, creativiteit en effectiviteit. De case UPC.nl versloeg daarin eFocus met Acco.nl en Van der Valk Internet met Valk.com. Juryvoorzitter Marco Derksen: "Acco.nl is een degelijke case en Valk.com een voorbeeld van mooi ondernemerschap, maar de UPC case is zowel effectief als innovatief. UPC heeft search weten te integreren in de totale marketingmix en laat daarmee zien in welke richting search zich beweegt."

Trendanalyse van ontwikkelingen Nederlandse markt
Volgens het net verschenen rapport 'Zoekmachine marketing trends 2008' (Indenty en Michel Bieze, student aan de Universiteit Twente) stijgt de vraag naar zoekmachine marketing in 2008. Mobiel internet wordt een hype onder jongeren en zakelijke gebruikers. Overal worden zoekopdrachten uitgevoerd en 'gevonden worden' is voor bedrijven een marketingdoel geworden

Congres
Carla Yarzagaray van Google gaf haar visie over de ontwikkeling van de zoekmachine marketingmarkt. Antwoord op vragen als: Waar houdt de internetter zich tegenwoordig mee bezig? Wat vindt de consument belangrijk op het internet? Welke bewegingen zien we online plaatsvinden en hoe ziet de online zoektocht er nu en straks uit? Martin van Kranenburg toonde cases van het gebruik van zoekmachine marketing in de reiswereld, Keesjan Deelstra lichtte toe hoe klanten websites vinden en Peter van der Graaf presenteerde een aantal facts & figures. Het congres werd georganiseerd door Media Plaza en Twinkle en is mede mogelijk gemaakt door eFocus, Maxlead en Proseo.