Ingezonden persbericht


Groei StudentenWerk groter dan verwacht Van zolderkamer naar miljoenenbedrijf in de uitzendbranche

Hoofddorp 31 januari ­ StudentenWerk is de grootste studentenuitzendorganisatie van Nederland en is de intermediair voor bijbanen. Het jonge bedrijf uit Hoofddorp groeit explosief. Afgelopen jaar is de omzet met 52% gestegen en zijn er vier nieuwe vestigingen geopend in Alkmaar, Arnhem, Den Haag en Tilburg. Ook in 2008 wordt weer een aanzienlijke groei verwacht. Tevens wordt dit jaar de eerste stap gezet voor expansie naar het buitenland.

Explosieve groei
StudentenWerk heeft in 2007 een omzet laten zien van 38 miljoen; dit is een groei van 52%. Deze groei is uitzonderlijk. Brancheorganisatie ABU meldt namelijk dat de omzet van alle uitzendbureaus in 2007 met 8% is gestegen. Naast deze enorme omzetgroei is ook het aantal klanten met 96% gestegen en het aantal uitzendkrachten met 117%. Ook de database met profielen van kandidaten blijft zich uitbreiden. Inmiddels staat meer dan de helft van de studerend Nederland ingeschreven bij StudentenWerk.

Ambitieus
Ook voor 2008 zijn de verwachtingen hoog. De doelstelling is een omzetgroei te laten zien van 60%. StudentenWerk verwacht onder andere meer vacatures te gaan vervullen voor de overheid. Daarnaast ligt de focus voor dit jaar vooral op de relatie met de huidige opdrachtgevers en kandidaten. De landelijke dekking wordt verstevigd met een aantal nieuwe vestigingen. De komende tijd worden er vestigingen geopend in, Leiden, Maastricht, Den Bosch en Leeuwarden.

Succesverhaal
De drie oprichters van StudentenWerk, Hugo de Koning (27), Bram Bosveld (26) en Rogier Thewessen (31) zijn in 1999 begonnen met het uitzenden van studenten. De
beginperiode op de zolderkamer ligt inmiddels ver achter hen. In totaal telt het bedrijf nu negen vestigingen en meer dan honderdzestig werknemers. StudentenWerk was één van de eerste uitzendorganisaties die niet met
inloopvestigingen werkt, maar helemaal internetbased functioneert. Kandidaten schrijven zich online in, maken zelf een persoonlijke pagina aan en ondergaan vervolgens een telefonische screening. Een persoonlijk gesprek op het uitzendbureau is voor kandidaten de laatste stap op weg naar een bijbaan. Op dit moment staan er ruim 360.000 studenten ingeschreven bij StudentenWerk. Dankzij deze enorme kandidaten-database kunnen de
recruiters van StudentenWerk bijzonder snel passende kandidaten voorstellen aan hun klanten. Nieuwe vacatures worden door middel van e- mail direct onder de aandacht gebracht van de ingeschreven studenten.

Strategie
Het gaat dus hard met de groei van StudentenWerk. Toch hanteren de drie eigenaren nog steeds dezelfde strategie als acht jaar geleden. Bram Bosveld: "Onze kracht is vooral de vasthoudendheid, persoonlijke benadering en ons personeelsbeleid. En daarnaast is maar één ding heel belangrijk en dat is keihard werken, twee keer zo hard als iemand anders zou doen". Het klantenbestand van StudentenWerk bestaat uit bedrijven als Accenture, NS, KPN, Albert Heijn, IKEA, Red Bull, Orange, Tele2 en SBS Broadcasting. Na Nederland lonkt ook het buitenland; er zijn plannen om de Europese markt te gaan veroveren. Op dit moment worden de mogelijkheden in kaart gebracht om de succesformule van StudentenWerk ook in Duitsland en België te gaan starten.

Wist u dat StudentenWerk

· 361.132 ingeschreven studenten in de database heeft
· daarmee de helft van studerend Nederland in haar database heeft
· 15.900 studenten aan een baan geholpen heeft in 2007
· 350.000 unieke bezoekers per maand heeft op hun website
· een omzetstijging van 52% heeft behaald in 2007
· Albert Heijn, Accenture, NS, IKEA, KPN, Orange en Red Bull als klant heeft