Gemeente Hellevoetsluis
DIGITAAL >LOKET van start`
Vrijdag 15 februari heeft burgemeester Kleijwegt het digitale loket
geopend. Inwoners van Hellevoetsluis kunnen daarmee een aantal zaken
vanuit huis met de gemeente regelen. Zij hoeven daarvoor niet meer
naar het stadhuis te komen, maar kunnen dit waar en wanneer zij willen
regelen via internet.
Mevrouw Lotte Bloemhof was de eerste inwoner die via het DIGITAAL
>LOKET een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA)
aanvroeg. Burgemeester Kleijwegt draaide het uittreksel uit en
bezorgde dat vervolgens persoonlijk bij haar thuis. Normaal gesproken
ontvangt de aanvrager het uittreksel binnen 3 werkdagen per post.
Het DIGITAAL >LOKET is eenvoudig toegankelijk. Een bezoeker kan op
gestructureerde en overzichtelijke wijze informatie vinden, online
producten aanvragen, zich op een veilige wijze identificeren (DigiD)
en (bij sommige producten) betalen.
Producten en diensten van het DIGITAAL >LOKET zijn onder meer:
· Een uittreksel uit de GBA aanvragen
· aangifte doen van verhuizing binnen Hellevoetsluis
· een melding doen over de openbare ruimte, bijvoorbeeld over
zwerfafval of een omgewaaide boom
· Het digitaal inzien van het taxatierapport (in verband met de
WOZ-aanslag) via het WOZ-portaal (In verband met het vaststellen van
de nieuwe WOZ-waarde voor 2008 is het WOZ-portaal vanaf eind februari
weer beschikbaar.)
· Klanten van Sociale Zaken kunnen hun dossier inzien
In de loop van het jaar zal het digitale loket verder worden
uitgebreid.
Hoewel een aantal producten digitaal wordt aangeboden, blijven
inwoners voor deze handelingen zeker ook welkom in het gemeentehuis
aan de Oostzanddijk.
02/15/2008