Ingezonden persbericht


Spectaculair billboard voor Flexa langs Maasboulevard Rotterdam

Reclamebureau Crossmarks winnaar Creative Contest van CBS Outdoor

Amsterdam, 15 februari 2008 - De Maasboulevard in Rotterdam bekent kleur met een spectaculair billboard van Flexa. Deze campagne is het winnende ontwerp in de Creative Contest van CBS Outdoor: een wedstrijd die creatieven uitdaagt om de meest opvallende buitenreclamecampagne voor een bestaande adverteerder te creëren. Yuri van Poppel van reclamebureau Crossmarks won deze wedstrijd in 2007 en nu is 'zijn billboard' tot en met 11 maart 2008 te zien.

Het idee van Van Poppel is eenvoudig en doeltreffend: om de vijf seconden wisselt het enorme billboard van kleur, waarbij voor het eerst op deze wijze gebruik is gemaakt van led-verlichting. Zo spat het kleurenaanbod van Flexa het straatbeeld in, ook 's avonds en bij slecht weer.

Van Poppel: 'Wij wilden iets doen wat nog niet eerder was gedaan, en zochten naar een manier om de mogelijkheden van het billboard optimaal te benutten, qua oppervlakte, maar ook qua techniek. Dit ontwerp eist alle aandacht op voor de kleuren van Flexa. En het houdt die aandacht ook vast, omdat het billboard door de kleurwisseling op elk moment boeiend is.'

Creative Contest
CBS Outdoor organiseert de jaarlijkse Creative Contest sinds 2006. Doel is het op creatieve wijze onder de aandacht brengen van de impact en mogelijkheden van buitenreclame. In 2006 stond de wedstrijd in het teken van busreclame. Voor 2007 moesten de meedingende reclamebureaus een billboardreclame ontwerpen. Ook dit jaar zal CBS Outdoor de Creative Contest uitschrijven.

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor is in Nederland marktleider op het gebied van buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame in vele vormen, bus- en tramreclame en digitale outdoormedia. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.