Gemeente Woerden

Gemeente Woerden komt met kwaliteitshandvest

persbericht
Op welke service mogen inwoners van de gemeente Woerden rekenen? Dat is te lezen in het kwaliteitshandvest 2008, dat deze week is verschenen. Hierin staat voor 44 producten en diensten concreet aangegeven welke dienstverlening de gemeente levert. Het kwaliteitshandvest is een nieuw fenomeen; het is een vervolg op de tien algemene servicenormen die eerder werden vastgesteld. Onlangs heeft de gemeente Woerden voor 44 producten en diensten servicenormen opgesteld. Zo mogen inwoners er bijvoorbeeld op rekenen dat bezwaarschriften binnen veertien weken worden afgehandeld. En wie via de gemeentelijke website een uittreksel uit de basisadministratie aanvraagt, heeft dit binnen drie werkdagen in huis. Al deze servicenormen zijn overzichtelijk op een rij gezet in een handzame folder: Op welke service kunt u rekenen? Het is de titel van het kwaliteitshandvest van de gemeente Woerden. Zo weet de inwoner van tevoren wat hij van de gemeente mag verwachten.

Eerder al stelde de gemeente Woerden tien `gemeentebrede' servicenormen vast. Deze gingen over de bereikbaarheid (zowel telefonisch als via internet of aan de balie), het tijdig beantwoorden van brieven en e-mails en het vriendelijk, deskundig en in begrijpelijke taal te woord staan van inwoners. Ook deze algemene servicenormen zijn terug te vinden in het kwaliteitshandvest 2008.

De gemeente Woerden blijft werken aan het verbeteren van haar service. Het kwaliteitshandvest zal de komende jaren dan ook verder worden uitgebouwd; er zullen steeds nieuwe servicenormen aan toegevoegd worden. De inwoners mogen de gemeente op deze normen aanspreken. Wie klachten of opmerkingen heeft over de gemeentelijke service, kan een e-mail sturen naar servicenormen@woerden.nl.

Het kwaliteitshandvest is af te halen aan de balie van het stadhuis of op te vragen via servicenormen@woerden.nl

Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden | tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |