Ingezonden persbericht


Eurosport sluit overeenkomst met Vanco voor hybride VPN-oplossing

Schiphol-Rijk, 3 maart 2008 - Virtual Network Operator (VNO) Vanco heeft een driejarig contract getekend met het pan-Europese sportkanaal Eurosport. Vanco biedt Eurosport een hybride VPN-oplossing met MPLS Matrix en Active Backup op ADSL met verschillende toegangstechnologieën: Ethernet, geleasede lijnen en xDSL. Het nieuwe netwerk verbindt twaalf klantlocaties over de gehele wereld, waaronder vestigingen in Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Italië, Spanje en China. Eurosport is te ontvangen in 112 miljoen huishoudens en heeft 240 miljoen kijkers in 59 landen.

"We vonden de Vanco-oplossing direct erg interessant. Ten eerste was het technisch gezien een maatwerkoplossing met een combinatie van verschillende carrieroplossingen. Ten tweede was het aanbod uniek door het gebruik van verscheidene backbones en de lokale xDSL-toegang. Vanuit financieel oogpunt is de oplossing in staat onze netwerkkosten aanzienlijk te verlagen", zegt Stéphane Gaudé, infrastructuurmanager bij Eurosport.

Het ANP (Active Negotiation Process) van Vanco stelde Eurosport in staat om de voordelen van het VNO-model te meten. "Vanco heeft de mogelijkheid om met elke beschikbare technologie te werken. Het ANP is een benchmark voor marktprijzen en technologische ontwikkelingen, die jaarlijks inzicht geeft in de kosten van een infrastructuur en de eventueel benodigde migratie van oplossingen. Dit betekent dat we constant kunnen updaten naar de best passende oplossing die tevens kosteneffectief is", zegt Gaudé.

"Deze samenwerking is het perfecte voorbeeld van hoe een bedrijf de voordelen van ons VNO-model in de praktijk brengt", zegt Eric Havette, algemeen directeur Zuid-Europa van Vanco. "Organisaties kunnen eigenlijk alleen maar profiteren van onze technologie, functionaliteit, prestaties en prijs."

# # #

Over Eurosport
Eurosport group is het belangrijkste multimediale sportplatform in Europa. Hieronder vallen Eurosport, Eurosport 2, eurosport.com, Eurosportnews en Eurosport mobile. Eurosport is beschikbaar in twintig talen, kan ontvangen worden door 112 miljoen huishoudens en heeft 240 miljoen kijkers in 59 landen. Eurosport 2, de nieuwste zender van Eurosport, is te ontvangen door 25 miljoen huishoudens in elf verschillende talen in 43 landen. De acht websites van Eurosport, waarvan vier een partnership hebben met Yahoo (in Groot-Brittannië, Spanje, Duitsland en Italië) hebben samen met nog vier sites op www.eurosport.com zeven miljoen unieke bezoekers per maand. Eurosportnews zendt overal ter wereld sportnieuws uit. Eurosport mobile biedt content in de vorm van video en tekst met het laatste nieuws en dagelijks sportuitslagen. Eurosport Events werd in 2007 gelanceerd en biedt expertise en advies in organisatie, beheer en advertenties voor internationale sportevenementen.

Over Vanco
Vanco plc (FTSE: VAN) is de enige wereldwijde Virtual Network Operator (VNO). Het door Vanco bedachte VNO-model is een eenvoudig inzetbare en flexibele sourcing-aanpak. Het bedrijf bezit zelf geen netwerkinfrastructuur, maar heeft op basis van 550 contracten met internationale en lokale carriers de beschikking over wereldwijde netwerkinfrastructuren. Vanco biedt zakelijke klanten (direct of via partners) kosteneffectieve, geoptimaliseerde en volledig beheerde netwerkoplossingen. In 230 verschillende landen maken de grootste internationale ondernemingen gebruik van deze strategische netwerkoplossingen. Klanten zijn bijvoorbeeld Accor Hotels, Avis Europe, British Airways, Ford Motor Company, IBM, Lloyds, Nutreco, TSB, Siemens en SigmaKalon. Deze bedrijven beschikken over de grootste geografische dekking via één leverancier.

Ingezonden persbericht