AutoRai

Nederlander uitgeroepen tot beste SEAT-monteur ter wereld

(3/3/2008)
Tijdens de internationale Top Service People 2007/2008 finale, een wedstrijd die ieder jaar door de Spaanse autofabrikant SEAT wordt georganiseerd, is de Nederlandse servicemonteur Hans Veenendaal uitgeroepen tot beste SEAT-monteur van de wereld.

Veenendaal, die werkzaam is bij SEAT-dealer VAG Car in Veenendaal, noteerde bovendien de allerhoogste score van alle deelnemers, zodat hij ook nog eens werd uitgeroepen tot overall Top Service People winnaar in alle deelnemende Aftersales-disciplines.

Daar bleef het Nederlandse succes overigens niet bij. Want als onderdeel van de Top Service People 2007/2008 contest won de Nederlander Martin Matthijsse van SEAT-importeur Pon Car in het Spaanse Tarragona de internationale Top Service People 2007/2008 titel in de categorie âBuitendienst Importeurs â Adviseur Organisatie & Kwaliteitâ.

Top Service People
De Top Service People contest wordt ieder jaar georganiseerd door SEAT om het kennisniveau van alle Aftersales-medewerkers wereldwijd te toetsen en op peil te houden. Daartoe organiseren de lokale importvestigingen jaarlijks een nationale Top Service People wedstrijd, waarvan de Nederlandse finale op 6 december afgelopen jaar plaatsvond. De winnaars mochten vervolgens afreizen naar Tarragona in Spanje om daar uit te komen in de wereldwijde finale, waarin deelnemers uit 26 landen uitkwamen. SEAT-importeur Pon Car vaardigde dit jaar vijf Nederlandse winnaars af:

Monteurs:

- Hans Veenendaal - VAG Car Veenendaal

- Ton Steur - SEATPoint Amsterdam

Magazijn:

- Peter Koopman - Bakker Amersfoort

Service:

- Hans Wolthuis - Arend Benthem Assen

Buitendienst Importeurs AOK (Adviseur Organisatie & Kwaliteit):
- Martin Matthijsse - Pon Car

Uiteindelijk was het de 46-jarige Hans Veenendaal, chef-werkplaats bij VAG Car in Veenendaal, die de felbegeerde Top Service People titel in de wacht sleepte in de categorie âMonteursâ. Als gevolg van zijn uitzonderlijk hoge score werd Hans daarnaast tevens uitgeroepen tot overall winnaar van de SEAT Top Service People 2007/2008 award. Voor Hans Veenendaal was het overigens de tweede achtereenvolgende keer dat hij in Tarragona deel uitmaakte van de Nederlandse SEAT-delegatie.

Beste Service Buitendienst wereldwijd
Nieuw dit jaar was de categorie Buitendienst/AOK, waarin ditmaal ook de capaciteiten van de wereldwijde Aftersales buitendienstmedewerkers van de SEAT-importeurs werden beoordeeld. Martin Matthijsse, Adviseur Organisatie & Kwaliteit van Pon Car, nam namens Nederland deel en eiste deze nieuwe titel op overtuigende wijze voor zich op. Hij mag zich een jaar lang beste medewerker Service Buitendienst van de wereld noemen.

âDit zijn resultaten waar we enorm trots op zijn,â verklaart Anja van Aagten, Opleidingsmanager van SEAT-importeur Pon Car. âWe hebben ons uiterste best gedaan om in Tarragona een toppositie te behalen. Het feit dat we in twee van de vier categorieën de wereldwijde Top Service People award hebben gewonnen, plus de overall overwinning, wil zeggen dat het Aftersales servicepeil van de Nederlandse SEAT-medewerkers op een ongekend hoog niveau staat. En daar zijn we zeer trots op.â

Fotobijschrift:
Hans van Veenendaal (links) werd uitgeroepen tot beste SEAT-monteur van de wereld, terwijl Martin Matthijsse (rechts) de Top Service People 2007/2008 award won in de nieuwe categorie Buitendienst/AOK.