Nederlander uitgeroepen tot beste SEAT-monteur ter wereld
(3/3/2008)
Tijdens de internationale Top Service People 2007/2008 finale, een
wedstrijd die ieder jaar door de Spaanse autofabrikant SEAT wordt
georganiseerd, is de Nederlandse servicemonteur Hans Veenendaal
uitgeroepen tot beste SEAT-monteur van de wereld.
Veenendaal, die werkzaam is bij SEAT-dealer VAG Car in Veenendaal,
noteerde bovendien de allerhoogste score van alle deelnemers, zodat
hij ook nog eens werd uitgeroepen tot overall Top Service People
winnaar in alle deelnemende Aftersales-disciplines.
Daar bleef het Nederlandse succes overigens niet bij. Want als
onderdeel van de Top Service People 2007/2008 contest won de
Nederlander Martin Matthijsse van SEAT-importeur Pon Car in het
Spaanse Tarragona de internationale Top Service People 2007/2008 titel
in de categorie âBuitendienst Importeurs â Adviseur Organisatie &
Kwaliteitâ.
Top Service People
De Top Service People contest wordt ieder jaar georganiseerd door SEAT
om het kennisniveau van alle Aftersales-medewerkers wereldwijd te
toetsen en op peil te houden. Daartoe organiseren de lokale
importvestigingen jaarlijks een nationale Top Service People
wedstrijd, waarvan de Nederlandse finale op 6 december afgelopen jaar
plaatsvond. De winnaars mochten vervolgens afreizen naar Tarragona in
Spanje om daar uit te komen in de wereldwijde finale, waarin
deelnemers uit 26 landen uitkwamen. SEAT-importeur Pon Car vaardigde
dit jaar vijf Nederlandse winnaars af:
Monteurs:
- Hans Veenendaal - VAG Car Veenendaal
- Ton Steur - SEATPoint Amsterdam
Magazijn:
- Peter Koopman - Bakker Amersfoort
Service:
- Hans Wolthuis - Arend Benthem Assen
Buitendienst Importeurs AOK (Adviseur Organisatie & Kwaliteit):
- Martin Matthijsse - Pon Car
Uiteindelijk was het de 46-jarige Hans Veenendaal, chef-werkplaats bij
VAG Car in Veenendaal, die de felbegeerde Top Service People titel in
de wacht sleepte in de categorie âMonteursâ. Als gevolg van zijn
uitzonderlijk hoge score werd Hans daarnaast tevens uitgeroepen tot
overall winnaar van de SEAT Top Service People 2007/2008 award. Voor
Hans Veenendaal was het overigens de tweede achtereenvolgende keer dat
hij in Tarragona deel uitmaakte van de Nederlandse SEAT-delegatie.
Beste Service Buitendienst wereldwijd
Nieuw dit jaar was de categorie Buitendienst/AOK, waarin ditmaal ook
de capaciteiten van de wereldwijde Aftersales buitendienstmedewerkers
van de SEAT-importeurs werden beoordeeld. Martin Matthijsse, Adviseur
Organisatie & Kwaliteit van Pon Car, nam namens Nederland deel en
eiste deze nieuwe titel op overtuigende wijze voor zich op. Hij mag
zich een jaar lang beste medewerker Service Buitendienst van de wereld
noemen.
âDit zijn resultaten waar we enorm trots op zijn,â verklaart Anja van
Aagten, Opleidingsmanager van SEAT-importeur Pon Car. âWe hebben ons
uiterste best gedaan om in Tarragona een toppositie te behalen. Het
feit dat we in twee van de vier categorieën de wereldwijde Top
Service People award hebben gewonnen, plus de overall overwinning, wil
zeggen dat het Aftersales servicepeil van de Nederlandse
SEAT-medewerkers op een ongekend hoog niveau staat. En daar zijn we
zeer trots op.â
Fotobijschrift:
Hans van Veenendaal (links) werd uitgeroepen tot beste SEAT-monteur
van de wereld, terwijl Martin Matthijsse (rechts) de Top Service
People 2007/2008 award won in de nieuwe categorie Buitendienst/AOK.
AutoRai