Ingezonden persbericht


AANKONDIGING

Amsterdam, 11 februari

GVR/De Kennisconnectie presenteert op 3 maart: Met het merk aan de haal!

Met het merk aan de haal.

Maandag 3 maart organiseert het GVR/De Kennisconnectie een bijeenkomst over de rol die de consument zich toeeigent in het medialandschap van nu. Jeroen de Bakker (2008), Dagan Cohen (Draftfcb) en Roland van der Aart (UPC) delen met u hun advies en ervaring over de steeds mondiger wordende consument en bieden handvatten hoe u als adverteerder of bureau hiermee kan omgaan.

De consument heeft in het internet een divers en effectief middel gevonden om terug te praten naar adverteerders, een mening publiek te uiten, of zelfs haar macht uit te voeren. Mensen rekenen merken genadeloos af op de kwaliteit van hun producten/ diensten en hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. De impact van een gemotiveerde criticaster kan - door virale groei van aanhang - enorm zijn. Niet zelden heeft een groot merk het hoofd moeten buigen voor een consument die een beweging op gang bracht, aldus Dagan Cohen.

De grote vraag is hoe adverteerders hiermee moeten omgaan. Volgens Jeroen de Bakker moeten adverteerders beseffen dat in het huidige medialandschap consumenten ook meer en meer de initiator zijn van communicatie en dat er dus andere regels gelden. Hoewel bedrijven op die manier minder controle hebben over de boodschap dan bij de traditionele media, liggen er ook veel kansen in het veranderende gedrag van de consument. Want, zoals Cohen terecht opmerkt: Mensen willen een relatie aangaan met het merk, er deel van uit maken, er een bijdrage aan leveren. Als de gebruiker een verbeterpunt heeft - en dat heeft een betrokken, geïnteresseerde consument altijd - is het wel fijn als er geluisterd wordt. De Bakker: UPC begreep dit als een van de eersten en richtte een totaal nieuwe afdeling op om zich te kunnen mengen in de heftige discussies die hun klanten hielden op het internet.

Hoe bereidt u uw bedrijf hier op voor? Moet u wel reageren? Welke strategieën kunt u hierin nemen? Welke cases zijn er om van te leren? Kortom: De consument praat terug, luistert u?" Kom naar GVR Presenteert op maandag 3 maart. Locatie: Sanoma, Hoofddorp. Tijd: 16:30 uur. U kunt zich aanmelden op: www.gvr.nl


---



Ingezonden persbericht