AutoRai

Peugeot start met WebTV

(3/4/2008)
Ter gelegenheid van de Autosalon van Genève 2008 introduceert Peugeot haar eigen WebTV. Deze nieuwe site in de kleuren van de Autosalon van Genève is te bereiken via www.peugeot.com of de portal www.tv.peugeot.com en biedt de bezoekers vier belangrijke thema's van het merk en dat in vier talen (Frans, Duits, Engels en Spaans).

De actualiteit
Het eerste thema, de "Actualiteit" bestaat uit een aantal video's met een compleet overzicht van al het belangrijke en recente nieuws van het merk. Nieuwe modellen die pas werden geïntroduceerd, zoals de 308 SW en de Partner Tepee en Bipper Tepee, de presentatie van de rijders van het team van Peugeot Sport en al het andere voorpaginanieuws kunt u hier verwachten.

Verder natuurlijk ook een aantal reportages met betrekking tot de Autosalon van Genève zelf: de persconferentie van Jean-Philippe Collin, Algemeen Directeur van Automobiles Peugeot, een interview met Gilles Boussac, Directeur Product en Markten en uiteraard een bezoek aan de Peugeot-stand.

Design in beweging
Dit tweede thema biedt een verzameling van 20 films over verschillende concept-cars van de stylisten van Peugeot biedt de mogelijkheid om al deze fascinerende auto's in actie te zien. Hier is ook de nieuwste film over de fantastische 308 RC Z te zien.

Het Peugeot-gamma breed uitgemeten
Bij het thema "Producten" vindt u alle video's van alle modellen van Peugeot en de wereldpremière van de film over de nieuwe 308 SW.

De BLUE LION
Een vierde thema gaat over de inspanningen van Peugeot op het gebied van een schoner milieu en een vermindering van de uitstoot van schadelijke. stoffen. Hier vindt u alle informatie over zaken als de aanplant van nieuwe bossen ter compensatie van de uitstoot van CO2, het roetfilter, onderzoek naar de brandstofcel, nieuwe motoren enz.

WebTV die waardering zal oogsten
De nieuwe WebTV van Peugeot beschikt over de populaire Web 2.0 functionaliteiten: de mogelijkheid om video's te beoordelen, RSS-feeds, video's naar een vriend sturen, favorieten opslaan, een URL op je eigen weblog plaatsen enz.

Elke film kan op 2 manieren worden bekeken: full screen en in een kleiner venster met commentaar en toelichtingen.

WebTV van Peugeot is vanaf 4 maart 2008 on line op www.tv.peugeot.com

Peugeot en Second Life: nieuwe evenementen op het Peugeot-eiland

Een virtueel bezoek mag niet ontbreken
Peugeot biedt surfers op het internet op 6 maart 2008 om 19:00 uur de gelegenheid een bezoekje te brengen aan haar eiland op Second Life (locatie: 204,206,23) voor een bijzonder spel en de start van de allereerste virtuele aanbiedingen.

Er liggen prachtige cadeaus klaar voor de eerste 100 bezoekers De 10 eerste Avatars die op 6 maart om 19:00 uur een bezoek brengen aan de site wordt een virtuele 308 RC Z aangeboden, de 90 volgende bezoekers kunnen op een virtuele Peugeot RC fiets wegrijden.

Voor de overige bezoekers geldt, er is meer!
De 308 RC Z en de RC fiets zullen daarna via het eiland van de Leeuw virtueel te koop worden aangeboden. Voor 400 Linden Dollar kunnen Avatars met deze prachtige concept-car wegrijden, maar niet zonder eerst een rondje over het spectaculaire circuit van het eiland te maken.

Surfers die voor de fiets gaan, kunnen kiezen uit rood of zwart, de specifieke RC-kleuren van het merk en dat voor een bedrag van slechts 50 Linden Dollars.

Daarbij herinneren we graag aan de prestaties die Peugeot in de reële wereld op het gebied van de fietssport heeft behaald en waar kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatie voorop staan.

Het Leeuweneiland is een groot succes
Het Peugeot-eiland op Second Life werd afgelopen september tijdens de I.A.A. in Frankfurt geopend met de presentatie van de concept-cars 308 RC Z en de Flux, de winnaar van het vierde "Concours de Design Peugeot" en is intussen een enorm succes.

Al 5.000 mensen hebben al een bezoekje gebracht aan het Centre de style en een proefrit gemaakt met de 308 RC Zâ¦

Dit initiatief is met veel enthousiasme ontvangen en veel surfers gaven te kennen dat ze de 308 RC Z virtueel wilden kopen, wat dan nu ook mogelijk is. Een grote groep gaf verder aan uit te kijken naar nog meer virtuele modellen, spraakmakend zoals de inmiddels mythische 205â¦

Mede dankzij het succes van Second Life zal Peugeot voortgaan op virtueel gebied en regelmatig nieuwe en uiteenlopende thema's presenteren. Peugeot nodigt surfers uit om regelmatig een bezoek te brengen aan Second Life voor steeds weer nieuwe items en features.