Voedingcentrum


Voedingscentrum genomineerd voor LED trofee!

28 februari 2008

âEen kip kan niet kiezen, jij wel: elke keer als je kip koopt!â Met deze slogan startte het Voedingscentrum in 2007 een campagne. Deze campagne is nu genomineerd voor de LED trofee. Dit is een prijs van Milieu Centraal voor een campagne die het gedrag van de Nederlandse consument positief verandert op het gebied van energie en milieu. Op woensdag 5 maart aanstaande vindt de prijsuitreiking plaats.

Bekijk hier de tv-commercial over de kip

Bekijk hier de tv-commercial over het varken

Bovenstaande tv-commercials zijn twee van de vele uitingen van het Voedingscentrum in het kader van de campagne âEen kip of varken kan niet kiezen, jij wel!â. Ook op de radio, op internet en in abriâs wordt veel aandacht aan de campagne besteed. De campagne is nu dus genomineerd voor de LED trofee van Milieu Centraal. Met vier andere genomineerden zal het Voedingscentrum haar campagne op 5 maart presenteren voor een vakjury. Samen met een consumentenpanel zal de jury de uiteindelijke winnaar aanwijzen. Bepalend daarbij wordt welke campagne gedragsverandering bij de consument kan bereiken op het gebied van energie en milieu.

Voedselkwaliteit

Met haar campagne wil het Voedingscentrum mensen erbij stil laten staan dat hun keus in de winkel invloed heeft op hoe het leven van een kip of varken eruit ziet. De campagne maakt deel uit van de meerjarencampagne âVoedselkwaliteitâ, waarbij aandacht gevraagd wordt voor dierenwelzijn, natuur, milieu, eerlijke handel en cultuur. Het doel is consumenten bewust te maken van alle aspecten die de waarde van voedsel bepalen. De campagne wordt gefinancierd door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).

Meer informatie:

Een kip of varken kan niet kiezen, jij wel!
10 jaar Milieu Centraal