Ingezonden persbericht


Douwe Egberts Coffee Systems 'overvalt' 480 bedrijven om persoonlijk contact op de werkvloer te bevorderen

Utrecht, 5 maart 2008 - Het koffieteam van Douwe Egberts is vanmorgen vroeg in Amsterdam gestart met het spontaan rondbrengen van een gratis kopje koffie bij het midden- en kleinbedrijf. In totaal bezoekt Douwe Egberts deze week 480 bedrijven door heel Nederland. Met deze actie wil Douwe Egberts medewerkers laten zien dat persoonlijk contact werkt. Gezamenlijk koffie drinken is belangrijk voor het face-to-face contact op het werk, is goed voor de werksfeer en verhoogt de productiviteit, bleek al uit eerder onderzoek van de koffiebrander (Motivaction, november 2007).

In Nederland drinken werknemers gemiddeld ruim 5 koppen koffie per dag*. Op kantoor verschuift de behoefte van een gewoon kopje zwarte koffie naar de meer luxere koffievarianten, blijkt uit eigen cijfers van Douwe Egberts. De cappuccino, café crème of espresso worden steeds populairder onder de warme dranken op het kantoor. Bijvoorkeur drinken werknemers een koffie verkeerd of een cappuccino uit een professionele machine.

Koffie versterkt onderling contact
'Als marktleider willen wij werkend Nederland bewust maken van de kracht en de rol van een goede kop koffie op de werkvloer. De trend die wij zien, naast de behoefte aan smaakvarianten, is dat het gezamenlijk drinken van een kop koffie het contact onderling bevordert. Met deze actie wil Douwe Egberts het goede voorbeeld geven en laten zien dat persoonlijk contact werkt', aldus Reinier Smit, directeur marketing bij Douwe Egberts Coffee Systems.

Uit het eerder genoemde onderzoek van Motivaction blijkt dat 80% van de werknemers een kop koffie meeneemt voor een collega om het persoonlijk contact te bevorderen. Daarnaast geven werknemers aan dat onder het genot van een kop koffie het overleg soepeler verloopt en dat ze productiever zijn als er lekkere koffie op het werk wordt geschonken.

Van alle dranken die buitenshuis worden gedronken is één op de drie een kopje koffie. Het gaat in totaal om ruim 5 miljard koppen koffie per jaar.

Over Douwe Egberts Coffee Systems
Sara Lee Coffee & Tea, een divisie van Sara Lee (www.saralee.com), is de op een na grootste koffiebrander ter wereld. Douwe Egberts is het grootste koffiemerk van Sara Lee. Douwe Egberts selecteert en brandt al meer dan 250 jaar koffie van uitstekende kwaliteit. Het merk werd in 1753 in Nederland opgericht en is nu te vinden in veel landen over de hele wereld. Het merk staat bekend om zijn vele verschillende soorten koffie voor consument, kantoor, instelling, hotel, restaurant en café. Douwe Egberts Coffee Systems is één van de leidende leveranciers van koffieconcepten in de wereld met meer dan 1 miljoen klanten.

Noot voor redacties