( BW)(WA-ACCENTURE)(ACN) Accenture en Avanade(R) verrijken de
verkoopbeleving met Microsoft Surface(TM); Nieuwe toepassing
vereenvoudigt complexe aankoopbeslissingen

    Redactie Business

    SEATTLE--(BUSINESS WIRE)--11 maart 2008--Accenture (NYSE: ACN) en
Avanade Inc. hebben vandaag de verkrijgbaarheid aangekondigd van hun
eerste retail showcase toepassing voor Microsoft Surface(TM). Deze
nieuwe toepassing heeft de potentie de manier waarop mensen winkelen
te transformeren door Microsoft Surface te gebruiken voor het
versterken van de klantenbinding, klanten beter in staat te stellen
complexe aankoopbeslissingen te begrijpen en aanvullende verkopen te
stimuleren.

    Microsoft Surface is een computerscherm van 76 cm in een
tafelmodel waarmee individuele gebruikers en kleine groepen eenvoudig
kunnen werken op een wijze die vertrouwd aanvoelt, net als in het
echt. Surface biedt probleemloze interactie met digitale inhoud door
aanraken, handbewegingen en het plaatsen van voorwerpen op het
tafelblad, in plaats van met behulp van een toetsenbord of muis.

    De toepassing vereenvoudigt de steeds complexere
aankoopbeslissingen waar consumenten mee te maken hebben door alle
relevante productinformatie te verschaffen en het aankoopproces
collaboratief te maken. Het onderscheidt winkeliers en stelt hen in
staan een sterke band met de klant te creëren door de voordelen van
het werken met hun online winkel te combineren met de mogelijkheid tot
fysieke interactie met de producten.

    Een voorbeeld: klanten in een elektronicawinkel die willen een
nieuwe televisie willen kopen worden geconfronteerd met een groot
aantal keuzemogelijkheden, elk met verschillende specificaties en
prijzen. Met de toepassing van Accenture en Avanade kan de klant
producten vergelijken en een schets van hun woonkamer op schaal maken,
compleet met de aanwezige meubels en verlichting, om een idee te
krijgen hoe het product eruit zou zien. Daarnaast kan de klant een
afspraak maken voor de installatie en de aankoop afronden door beelden
en informatie met de hand over het scherm te verplaatsen.

    De toepassing laat zelfs zien wat het optimale kijkveld is voor
elke tv. Voordat de klant de aankoop afrondt, kan deze aanvullende
producten bij de aankoop selecteren, zoals een afstandsbediening of
kabels.

    Jeff Smith, managing director van de afdeling Retail van
Accenture, zegt over de toepassing: "Deze toepassing kan een winkel
veranderen in de belangrijkste bestemming binnen de sector en is een
hulpmiddel dat in het arsenaal van elke klantgerichte winkelier zou
moeten zijn opgenomen. Het feit dat Surface kan worden gebruikt door
meerdere gebruikers stelt winkeliers in staat een collaboratieve
aankoopbeleving te delen met hun klanten, en niet alleen
gedetailleerde informatie te bieden over de eigenschappen van de
producten in de winkel, maar ook over hoe het eruit zal zien, wanneer
het geplaatst kan worden en zelfs waar de klant moet zitten voor een
optimaal kijkgenot. Voor de winkelier heeft het systeem het voordeel
dat het winkelpersoneel wordt geholpen doordat ze de klanten kunnen
bijstaan met extra informatie, direct uit het systeem."

    "Het verheugt ons Accenture en Avanade aan boord te hebben als
strategische partners voor het bieden van diensten op het gebied van
softwareontwikkeling en advies, en branchespecifieke expertise waar
grote retailers gebruik van kunnen maken bij de integratie van Surface
in hun verkoopstrategie," aldus Lotfi Herzi, General Manager van de
Enterprise Division voor Microsoft Surface. "We geloven dat Microsoft
Surface voor winkeliers unieke en onmisbare waar voor zijn geld biedt
door hen nieuwe methoden te bieden om zich te onderscheiden en de
klanten aan te trekken."

    Naast toepassing in de detailhandel zien Accenture en Avanade
mogelijkheden voor de toepassing in bedrijfstakken als het hotelwezen,
amusement en telecommunicatie.

    Een demonstratie van de nieuwe winkeltoepassing voor Microsoft
Surface is te zien in de showcase van Accenture en Avanade Solutions
bij Microsoft in Redmond, WA. Daar presenteren Accenture en Avanade
zakelijke oplossingen op basis van technologieplatforms van Microsoft
en wordt klanten de gelegenheid geboden deel te nemen aan workshops
die laten zien welke voordelen deze oplossingen aan hun bedrijf kunnen
bieden.

    Opmerkingen aan de editors

    Microsoft Surface, geïntroduceerd in mei 2007, is een
computerscherm van 76 cm in tafelmodel dat probleemloze interactie
biedt met allerlei vormen van digitale inhoud door middel van
natuurlijke handbewegingen, aanraking en fysieke objecten.

    Beschikbaarheid van foto's

    Foto's van de toepassing zijn verkrijgbaar op aanvraag. Zie de
lijst met contactinformatie hieronder voor telefoonnummers.

    Over Accenture

    Accenture is een internationaal bedrijf voor
managementconsultancy, technologieservices en outsourcing. Accenture
zet zich in voor innovatie en werkt samen met haar klanten om hen te
helpen zich te ontwikkelen tot uitstekend presterende bedrijven en
overheden. Accenture beschikt over uitgebreide ervaring in branche- en
bedrijfsprocessen, een uitgebreid internationaal netwerk en
aantoonbare resultaten, en is in staat de juiste mensen, vaardigheden
en technologieën te mobiliseren om de klant te helpen zijn prestaties
te verbeteren. Met ongeveer 170.000 medewerkers in 49 landen heeft het
bedrijf in de fiscale jaar dat afliep op 31 augustus 2007 een
opbrengst van US$ 19,7 miljard weten te realiseren. De homepage van
het bedrijf is te vinden op www.accenture.com.

    Over Avanade

    Avanade is een internationaal IT-adviesbureau gespecialiseerd in
het gebruik van het Microsoft-platform om ondernemingen te helpen bij
het verwezenlijken van winstgroei. Door middel van beproefde
oplossingen die zijn opgebouwd rond Microsoft-technologieën helpt
Avanade ondernemingen bij het verhogen van hun inkomsten, verlagen van
hun kosten, en het herinvesteren in innovatie om een
concurrentievoordeel te verkrijgen. De consulenten van Avanade werken
volgens de individuele vereisten, tijdplanning en begroting van de
klant, en leveren waar voor hun geld dankzij de combinatie van
inzicht, innovatie en talent waarover de medewerkers beschikken.
Avanade werd in 2000 opgericht door Accenture en Microsoft Corp. en
heeft meer dan 7800 professionele medewerkers in dienst die klanten in
22 landen verspreid over de hele wereld van dienst zijn.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--PP/ny*

    CONTACT: Accenture
             Ed Trapasso, +1 (917) 452 3555
             ed.trapasso@accenture.com
             of
             Matthew Samuel, +44 20 7844 2055
             matthew.r.samuel@accenture.com
             of
             Avanade Inc
             Charlie Zaragoza, +1(206)239-5893
             charlie.zaragoza@avanade.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.