Ingezonden persbericht


STRATO onderstreept kwaliteitswaarborg webwinkeliers en wordt businesspartner Thuiswinkel.org

Amsterdam/Berlijn, 11 maart 2008 - STRATO, de op een na grootste webhoster van Europa, is door branchevereniging Thuiswinkel.org opgenomen als businesspartner. Dit is dé branchevereniging voor bedrijven die hun producten of diensten aan consumenten aanbieden via internet of telefoon, of via een catalogus. Het businesspartnerprogramma van Thuiswinkel.org richt zich op business-to-business-leveranciers en -dienstverleners die aantoonbaar betrokken zijn bij online winkels. Als businesspartner van Thuiswinkel.org is STRATO preferred supplier van de thuiswinkelbranche.

"Het is mooi om in een land waar 55 procent van de bevolking online shopt, een partnership te hebben met een vooraanstaande organisatie als Thuiswinkel.org", zegt Damian Schmidt, CEO van STRATO. "Het is niet eenvoudig om een businesspartner van Thuiswinkel.org te worden en we zijn dan ook erg trots dat we dit nu zijn. Nederlandse consumenten lopen binnen de EU voorop als het aankomt op online winkelen. We kunnen nu met onze webshopproducten een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de verschillende webshops."

Thuiswinkel.org is dé toonaangevende brancheorganisatie voor webwinkeliers. Niet voor niks is 67 procent van de Nederlanders bekend met het belangrijke Thuiswinkel Waarborg-certificaat (bron: Thuiswinkel.org). Wie het waarborgcertificaat van Thuiswinkel.org heeft behaald, voldoet aan de kwaliteitseisen die de vereniging stelt aan een webwinkel. STRATO onderstreept deze kwaliteitseisen. Samen met Thuiswinkel.org wil STRATO het thuiswinkelen nog verder professionaliseren. Zaken als het betaalproces, garanties en voorwaarden moeten voor de grootste, maar ook voor de kleinste webwinkel gewaarborgd worden. "Bij online winkelen is het winnen van consumentenvertrouwen cruciaal. Wij zetten ons in voor professionalisering van het thuiswinkelen en garanderen dat een bij ons aangesloten bedrijf dit vertrouwen ook verdient", zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. "STRATO staat achter onze filosofie en is een leverancier van onder andere webshopproducten die het vertrouwen in online winkelen versterken." STRATO sponsort de Nationale Thuiswinkel Awards. Deze prijs wordt op 27 maart 2008 uitgereikt aan de beste webwinkels van Nederland.

###
Over STRATO
Met meer dan 3,5 miljoen domeinen en meer dan een miljoen klanten is het van oorsprong Duitse STRATO de op een na grootste hostingprovider van Europa. De organisatie is buiten Duitsland ook actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje. STRATO biedt op de lokale situatie afgestemde homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO is een 100 procent dochteronderneming van freenet AG en levert transparante kwaliteit op basis van TÜV-certificeringen. Naast procesmanagement (ISO 9001) en klantsupport (MS Servicekwaliteit) zijn de beide datacenters van het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd. Sinds 1 januari 2008 zijn de twee eigen datacenters 100 procent CO2-neutraal.