P E R S B E R I C H T
Den Haag, 11 maart 2008
Toneelstuk Liefdesbrieven wint Den Haag Marketing Promotieprijs 2007
DEN HAAG - Het toneelstuk Liefdesbrieven heeft gisteravond de Den Haag
Marketing Promotieprijs 2007 gewonnen. Dit werd bekend gemaakt tijdens
een feestelijke uitreiking in Theater Diligentia. De uiteindelijke
strijd ging tussen de verschillende categoriewinnaars, het Haagse duo
Sjors & Co, de Koninkrijksspelen 2007, The Hague Festivals en
Liefdesbrieven.
LiefdesbrievenHet toneelstuk Liefdesbrieven, van impresariaat Jacques
Senf, gespeeld door toneelgiganten Anne-Will Blankers en Paul van Vliet
was vorig jaar exclusief in de Koninklijke Schouwburg te zien. De jury
was het er over eens dat het stuk dit jaar de Den Haag Marketing
Promotieprijs 2007 verdient omdat het meer dan 30.000 bezoekers uit
zowel de regio Haaglanden als de rest van het land naar het Haagse
theater heeft getrokken. Het bezorgde de Koninklijk Schouwburg veel
publiciteit en een topjaar. Een ongelofelijke prestatie voor een
toneelstuk en uitstekende promotie voor de stad.
Een trotse Paul van Vliet mocht de prijs, een bronzen beeld van
kunstenaar Loek Bos, in ontvangt nemen uit handen van 'mini' Karel
de Rooij. Van Vliet toont zich als echte Hagenaar zeer vereerd met de
prijs: "Ik heb heel veel liefdesbrieven geschreven, ook aan Den Haag?
Bedankt!"
CategorieënDe overige genomineerden, verdeeld in de categorieën Sport,
Cultuur, Toerisme/Economie en Publieksevenementen, gingen niet met lege
handen naar huis. Iedereen ontving een ingelijst juryrapport. Naast de
uiteindelijk winnaar zijn de categoriewinnaars: Koninkrijksspelen 2007
in de categorie Sport, het Haagse duo Sjors & Co in de categorie
Toerisme/Economie, The Hague Festivals in de categorie
Publieksevenementen en Liefdesbrieven in de categorie Cultuur.
UitreikingDe uitreikingsavond was druk bezocht en zeer feestelijk: een
echt Haags feestje. Er waren verschillende intermezzo's, waaronder een
optreden van de Haagse dansformatie 'The Dutch Don't Dance
Division' en een spectaculaire performance van Golden Earring
drummer Cesar Zuiderwijk. Wethouder Citymarketing Frits Huffnagel
verzorgde de presentatie van de avond. De wethouder kroonde tijdens de
avond het bronzen beeld tot de Eline. "Je hebt al een Oscar en een
Rembrandt, maar wij hebben de vrouwelijke variant: de Eline, natuurlijk
afgeleid van Eline Veere", vertrouwde hij het publiek toe.
De Den Haag Marketing Promotieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een
persoon of organisatie die de stad Den Haag op een bijzondere of
onderscheidende wijze gepromoot heeft en is een initiatief van Den Haag
Marketing. Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing en promotie
organisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen
en Kijkduin. Het Haags Uitburo, de VVV kantoren, het Convention Bureau
en Den Haag Topsport zijn onderdeel van Den Haag Marketing.
Noot voor redactie,
Gemeente Den Haag