Gemeente Groningen

Informatienummer over waterproblemen 1.400 keer gebeld Ruim 1.400 mensen hebben het publieksinformatienummer van de Hulpverleningsdienst (HVD) Groningen gebeld met vragen over de waterproblemen. Bij het Waterbedrijf Groningen zijn enkele duizenden telefonische vragen binnengekomen.

De website crisis.nl is ruim 16.000 keer bezocht. Na het ontstaan van de waterproblemen maandagochtend 10 maart is door de getroffen gemeenten direct deze landelijke crisiswebsite crisis.nl geactiveerd om publieksinformatie te verstrekken. Deze website heeft een grote servercapaciteit en is daarom in staat grote bezoekersaantallen tegelijkertijd te verwerken.

Vragen
Sinds woensdagochtend is de crisiswebsite crisis.nl uit de lucht. Mensen die nog vragen hebben, kunnen het Waterbedrijf Groningen bellen: 050 368 86 88.

foto breuk waterleiding euvelgunne Euvelgunne
De problemen zijn ontstaan door een breuk in een hoofdwaterleiding op bedrijventerrein Euvelgunne (foto). "Het was moeilijk het lek op te sporen", aldus het Waterbedrijf Groningen. "Doordat het water uit de transportleiding in een bestaande vaargeul stroomde, bleef het lek lang onopgemerkt."
Foto: Waterbedrijf Groningen
Gepubliceerd op: woensdag 12 maart 2008
woensdag 12 maart 2008:
Informatienummer over waterproblemen 1.400 keer gebeld