Comsys en COLT Telecom werken samen aan innovatie


SOESTERBERG/ ROTTERDAM, 20080313 -- Comsys, specialist in interactieve telefonie, en COLT Telecom, Europese aanbieder van zakelijke telecommunicatiediensten, gaan gezamenlijk hosted Interactive Voice Response (IVR)-diensten ontwikkelen en aanbieden. De samenwerking biedt organisaties waardevolle IVR-diensten via een innovatief mediaplatform waarop allerlei interactieve diensten ontwikkeld kunnen worden.

De oplossing is vooral geschikt voor grote media-acties en biedt nieuwe videodiensten, zoals stemmen via de mobiele telefoon, het uploaden van videobestanden en Video IVR. Mediaorganisaties en organisaties gespecialiseerd in het leveren van mobiele content kunnen daardoor de mogelijkheid bieden om videocontent uit te wisselen tussen verschillende mobiele telefoons.

Het fysieke platform, waarvan het SpeechFrame®-platform van Comsys de basis vormt, bevindt zich in het datacentrum van COLT Telecom in Amsterdam. Hierdoor kan het pan-Europese netwerk van COLT Telecom ingezet worden om de diensten van Comsys en COLT overal in Europa aan te bieden. Comsys verzorgt het onderhoud en beheer van het SpeechFrame®-platform en de configuratie door COLT Telecom garandeert dat er geen sprake is van `Single Point of failure'.

In eerste instantie richten Comsys en COLT Telecom zich op het ontwikkelen van nieuwe interactieve diensten, zoals Video Mail en Videoconferencing, voor mediaorganisaties, content providers en andere B2B-organisaties in de Benelux. In een later stadium willen zij de diensten ook in andere landen binnen Europa aanbieden.

Tanuja Randery, Managing Director van COLT Telecom: "De samenwerking met Comsys stelt COLT Telecom in staat zich te onderscheiden van andere telecom operators door de toegevoegde waarde die het Comsys platform biedt. Naast onze bestaande diensten kunnen wij nu een uitgebreid portfolio van diensten en interactieve applicaties bieden, zoals bijvoorbeeld videoapplicaties.

Gerrit-Jan Konijnenberg, CEO van Comsys: "Mede door het groeiende aantal UMTS-telefoons neemt de vraag naar interactieve telefoniediensten toe. Dankzij deze samenwerking kunnen wij gezamenlijk video- en spraakdiensten leveren en daarbij gebruikmaken van de infrastructuur en kennis van COLT Telecom."





Comsys