RTV-Noord-Holland


Persbericht 14 maart 2008


Communicatieblok voor gemeenten en provincie op TV Noord-Holland

Amsterdam, 14 maart 2008 RTV Noord-Holland start met een speciaal TV-communicatieblok voor gemeenten en provincie. Daarmee biedt de publieke provinciale zender voor Noord-Holland deze overheden een nieuw instrument voor voorlichting over nieuw beleid, voor communicatie om het imago te verbeteren en voor het vergroten van de bekendheid van diensten en/of instellingen. Deze vernieuwende wijze van publieksbenadering maakt het niet alleen mogelijk om bijvoorbeeld beleidsspeerpunten beeldend en krachtig te communiceren, maar nodigt ook uit tot bezoek aan de gemeentelijke of provinciale internetsite voor meer informatie of bezoek aan openbare vergaderingen. Op de internetsite van RTV Noord-Holland kunnen de communicatieblokken op elk moment bekeken worden gedurende een bepaalde periode. Het beeldmateriaal kan natuurlijk ook geplaatst worden op de site van gemeente en provincie. Gemeentelijke informatie wordt daarmee toegankelijker voor een breder publiek. Commercieel Manager Edward van den Berg van RTV Noord-Holland: 'Wij worden geregeld benaderd door overheden die hun boodschap kwijt willen op andere manieren dan via de doorsnee pagina's in huis aan huisbladen. Ze zoeken naar mogelijkheden om internet en tv in te zetten en wij bieden ze die nu. We faciliteren de productie van het materiaal én bieden het platform. Een heel interessante combinatie.' RTV Noord-Holland werkt samen met IM-Producties.IM-Producties is verantwoordelijk voor de organisatie en productie van het communicatieblok. Directeur Mary-Ann Matthijsse van IM-Producties: 'Helaas worden (regionale) kranten steeds minder als informatiemedium gebruikt, waardoor kennis over de provinciale en gemeentelijke politiek afneemt. En de gemeentelijke informatiepagina in de huis aan huisbladen geeft veelal alleen een presentatie van de onderwerpen waarover de gemeenteraad een besluit zal nemen. Ons aanbod is daarom een waardevolle aanvulling. Een groot publiek kan direct worden bereikt. De zeggingskracht van beelden is bovendien groot. De komende twee maanden vindt een inventarisatie plaats welke gemeenten belangstelling hebben voor deze nieuwe vorm van publiekscommunicatie. Het non-profit communicatieblok wordt uitgezonden in reclamezendtijd, maar zal zich door een aparte vormgeving en vaste uitzendtijd onderscheiden van de commerciële reclameblokken. RTV Noord-Holland wil de communicatieblokken in het televisieseizoen 2008-2009 op het scherm brengen.


----------

Noot voor de redactie (