Opel dealerorganisaties kiezen voor DMS-systeem van Helios-IT


`Slag naar Efficiency'

IJSSELSTEIN, 20080320 -- IJsselstein 14 maart 2008 - Met het tekenen van contracten met vijf grote Nederlandse dealerorganisaties, tijdens een officiële bijeenkomst, maakt Helios-IT, in de woorden van partner Roelof Bolt, een gigantische sprong in de 'Opel wereld'. 'We breiden uit van 20 naar 25 GM organisaties die ons geavanceerde Dealer Management Systeem gaan gebruiken. Het aantal gebruikers neemt daarmee toe van 2.900 naar 3.250 in de Benelux terwijl het aantal `Opel gebruikers' in Nederland toeneemt van 850 naar 1.200.

'Voor de dealers is het belangrijkste dat ze met ons systeem dagelijks uit de voeten kunnen', aldus Jan Dijk, partner van Helios-IT. `De basis van het systeem is Microsoft Dynamics NAV, waar bovenop het mondiale DMS-systeem Incadea een automotive gerichte oplossing biedt voor de administratieve, financiële en logistieke afhandeling in dealerbedrijven. Helios-IT zorgt er tenslotte voor dat dit volledig is afgestemd op de Nederlandse automotive markt.'

De vijf dealerorganisaties - AutoTeam, Broekhuis, Lathouwers, Opel Centrale en Hekkert - trokken samen op in het beslissingsproces voor welk systeem zij uiteindelijk zouden kiezen. Ronald van der Vlist, directeur AutoTeam: 'Al snel waren we het eens over de uitgangspunten. Heel belangrijk daarbij was dat het te kiezen systeem absoluut GM-endorsed moest zijn. Het systeem van Helios-IT heeft die kwalificatie. Daarnaast is voor de dealer belangrijk dat Microsoft als sterke en betrokken naam aan de basis staat. En dat er wordt gewerkt met één database waar alle functionaliteiten inzitten, wordt als zeer positief gewaardeerd.'

Klaas Steendam, financieel directeur Broekhuis, erkent net als Van der Vlist dat bij de keuze ook heeft meegespeeld dat al 20 Opel dealerorganisaties het systeem van Helios-IT gebruiken: 'We kennen het ook als 'CARLO' (Car Layer Opel). Het is een pragmatische en heldere oplossing dat z'n waarde inmiddels al heeft bewezen bij onze collega-dealers. Vooral de operationele kant van het systeem is voor ons belangrijk, dat is 80% van het gebruik. Het moet gewoon goed werken, elke dag. Met Helios-IT verwachten we de 'slag naar efficiency' te slaan.'

Dat de dealers samen zijn opgetrokken in hun keuze voor het beste Dealer Management Systeem zal volgens René Liefhebber van General Motors Europe vooral z'n nut bewijzen op het gebied van de kennisuitwisseling: 'En, eerlijk is eerlijk, een goed functionerend systeem is ook in ons belang. Het voordeel van een GM-endorsed systeem is de goede koppeling die ontstaat tussen de systemen van GM en van de dealers. Een aantal interfaces en koppelingen moet voldoen aan de franchisestandaard. Met name betreffende de financiële rapportage. Met Helios-IT voldoen de dealers nu 100% aan deze standaard van GM.'

Tevredenheid alom tijdens de bijeenkomst op 14 maart. Hoge verwachtingen ook. Bij de dealerorganisaties, bij General Motors en bij Helios-IT. 'Die verwachtingen gaan we ook waarmaken', is Jan Dijk stellig. 'Het zal de komende tijd nog hard werken worden, tijdens het opstartproces. Maar de dealers krijgen waarvoor ze Helios-IT hebben gekozen. Ze kunnen zich volledig gaan richten op hun core-business: verkopen van auto's en het snel en goed op weg helpen van hun klanten, de Opel rijder. Oftewel, Customer Forward.'


Meer informatie; Jan Dijk, JDI@Helios-it.com, +31 (0)6 511 066 41





Ingezonden persbericht