AutoRai

Leasepopulariteit Fiat stijgt met veertig procent

(3/17/2008)
Op de leasemarkt is het milieu een belangrijk argument. Sommige bedrijven verplichten hun werknemers een auto met een groen label te kiezen, de werknemers zelf kiezen vaak ook voor groen.

Ondanks een dalende (totaal) leasemarkt in de eerste twee maanden van dit jaar (-9,2%), steeg de leasepopulariteit van het merk Fiat explosief en resulteerde in een stijging van maar liefst 40% ten opzichte van vorig jaar. Natuurlijk is deze stijging niet alleen het gevolg van het milieuvriendelijke gedrag van Fiat, dat al haar modellen met een groen label aanbiedt. Met name ook het design, de betrouwbaarheid, de âvalue for moneyâ en de vlotte prestaties zorgen er voor dat men een Fiat kiest.

Qua verkoop registreerde Fiat in de eerste twee maanden van dit jaar in Nederland 4.528 autoâs. Maar liefst 90% van deze verkochte autoâs zijn voorzien van een groen milieu-label.

In Europa noteert Fiat qua verkopen eveneens een groei in deze periode van dit jaar. Dankzij een verkoopstijging van 8,8% (170.237 eenheden) behaalde Fiat een Europees marktaandeel over de periode januari-februari van 7,4%.
_______________________

Bron: RDC