TROS

Afdeling Marketing & Communicatie
Hilversum, 18-03-2008

Themakanaal
STERREN.NL

STERREN.NL SNELSTE STIJGER PUBLIEKE THEMAKANALEN

STERREN.NL, het digitale themakanaal van de TROS, is enorm gestegen in populariteit onder de mensen die al digitale televisie hebben. Uit onderzoek van Internetview/NSS blijkt dat hét platform voor Nederlandstalige muziek in januari 2008 maar liefst 10% meer bekendheid heeft gekregen ten opzichte van eerdere onderzoeken in februari en september 2007. Het is daarmee de snelste stijger van alle themakanalen van de Publieke Omroep.

Uit het onderzoek blijkt verder dat STERREN.NL het goed doet binnen de diverse leeftijdsgroepen. In de groep 13 tot 34-jarigen bereikt het station 28% van de kijkers, boven de 35 jaar is dat 37%. De mannelijke kijkers zijn in de meerderheid met 58%, tegen 42% vrouwen.

De kijker kwalificeert STERREN.NL als een zender 'voor iedereen' en 'leuk om samen naar te kijken'. Men geniet van het programma-aanbod en datgene wat STERREN.NL nog meer te bieden heeft. Op al deze punten scoort STERREN.NL beter dan het gemiddelde van alle NPO-themakanalen.

"Het onderzoek onderstreept dat STERREN.NL leeft bij de mensen. STERREN.NL als crossmediaal platform voor Nederlandse muziek past bij de TROS en voorziet in een behoefte. Zowel de liefhebbers van het Nederlandse lied als de artiesten weten hun weg te vinden naar STERREN.NL. Het onderzoek geeft een stimulans om ook in 2008 verder te gaan op de ingeslagen weg!" aldus Thomas van Maaren, Hoofd Internet & Nieuwe Media (a.i.) van de TROS.




TROS