10.000 Woningverkopers bewijzen dat het anders kan


HEERHUGOWAARD, 20080318 -- Als je nog niet zo lang geleden je huis wilde verkopen had je `de keuze' uit een makelaar en een makelaar. Met andere woorden geen keuze dus. Want een wezenlijk verschil tussen makelaar A of makelaar B was er niet. Verledentijd; een huisverkoper kan nu kiezen tussen diezelfde makelaar of `de nieuwe makelaar'. De voordelen van "de nieuwe makelaar" worden door steeds meer huizenbezitters gevoeld.

Makelaarsland was 3 jaar geleden de eerste "nieuwe Makelaar". Sindsdien is het makelaarslandschap danig omgegooid. Met een uiterst scherp tarief voor de diensten van de makelaar, werken huisverkoper en makelaar samen. Dit heeft er inmiddels toe geleid dat Makelaarsland haar 10.000ste klant helpt bij de verkoop van hun woning.
Het betreft de heer Van der Wolf, thans nog woonachtig aan de Zonzijde 37 te De Meern die de eer te beurt viel om de 10.000ste klant van Makelaarsland te zijn. "En Makelaarsland zou Makelaarsland niet zijn als daar niet uitgebreid aandacht aan besteed zou worden", aldus Jeroen Stoop, algemeen directeur van Makelaarsland.
De heer Van der Wolf werd dan ook, samen met partner mevrouw Van Baren, verrast met een rijke bos bloemen en een waardecheque voor een pagina grote advertentie in weekkrant De Brug. Met dit geschenk wil Makelaarsland ook haar 10.000ste klant verzekeren van een snelle verkoop tegen een goede verkoopprijs.

Het succes van Makelaarsland is vooral toe te schrijven aan een snellere verkoop dan gemiddeld, tegen een hogere verkoopprijs dan gemiddeld en tegen een vast, lage courtage.
"De huizenbezitter die zijn huis wil verkopen is er met name het afgelopen jaar achter gekomen dat Makelaarsland meer is dan een een goedkope manier om op Funda te komen", zegt Stoop. "Natuurlijk hebben we de markt kunnen veroveren met ons lage courtage, maar gaandeweg hebben we bewezen dat Makelaarsland gewoon heel goed huizen kan verkopen, in samenwerking met haar klanten. Deze samenwerking heeft er toe geleid dat Makelaarsland volgens onderzoek van de NVM 17,6% sneller verkoopt, tegen 10,2% hogere verkoopprijzen. En daar profiteert de klant van Makelaarsland uiteindelijk het meest van."

Stoop ziet voorts de toenemende concurrentie als bewijs van de nummer 1 positie in Nederland, die wordt geclaimd. "Als je succesvol bent, gaan ze je na doen. Een lagere prijs kan iedereen bedenken, een betere dienstverlening in de vorm van snellere verkoop tegen hogere verkoopprijzen doe je niet zo maar na. Daar zit deskundigheid en kwaliteit achter. Ik ben er trots op dat wij de juiste mensen hebben. Ook daarin is Makelaarsland de nummer 1 van Nederland".





Makelaarsland b.v.