Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 18 maart 2008

Marcel Groot benoemd tot ambassadeur AdMonsters

Marcel Groot, ad management specialist bij Telegraaf Media Nederland, is met ingang van maart dit jaar benoemd tot ambassadeur van AdMonsters voor Nederland. AdMonsters is de vakorganisatie die kennis verspreidt over technologieën voor optimaal online adverteren. Leden van deze organisatie zijn vakbroeders die kennis delen over onderwerpen als ad operation technologies, rich media, video advertising, trafficking, workflow optimalisatie en product ontwikkeling. Admonsters stelt zich tot doel de kosten en tijd voor het implementeren en onderhouden van technieken te verlagen, zodat de groei van de online advertentiemarkt wordt bevorderd.

In Nederland is Marcel Groot aangetrokken om de samenwerking zowel nationaal als internationaal uit te breiden. Marcel Groot is al sinds 1999 actief in de online advertentiemarkt. Bij WebAds is hij begonnen als één van de eerste Ad Operation Managers van Nederland. Na 5 jaar maakte hij de overstap naar Telegraaf Media Nederland, waar hij momenteel als Project Manager nieuwe online initiatieven opzet. Als ambassadeur van AdMonsters wordt hij verantwoordelijk voor het bijeenbrengen van experts op evenementen en congressen. Daarnaast verspreidt hij kennis over relevante online technieken en workflows.

Matt O'Neil, President of AdMonsters legt zijn keuze voor Marcel Groot uit: "Mr. Groot has been a great addition to the AdMonsters team since he first joined the group in 2005. At AdMonsters.org, we're all about engaging and collaborating with your peers to help you and the industry. Mr. Groot dove in with both feet and really demonstrated the qualities of which we like to say 'make a great monster!' We're lucky to have him on board as ambassador in the Netherlands and look forward to him spreading the word about the value of our unique organization. He and all of our European ambassadors are serving an important role in the development of the online advertising industry across Europe."

Meer over Admonsters
Sinds de oprichting in 1999 is AdMonsters dé professionele vakorganisatie die zich exclusief focust op de techniek betreffende online adverteren. De organisatie is wereldwijd actief en staat bekend om de tweejaarlijkse conferenties die zowel in Europa als in de U.S. gehouden worden. Tijdens deze conferenties komen technische experts van grote online uitgevers bij elkaar om via praktijk cases kennis te delen en tot nieuwe initiatieven te komen. De site Admonsters.org is de marktplaats voor het uitwisselen en ontdekken van innovaties op online technologisch gebied.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van Telegraaf Media Groep en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Mobillon, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.