Ingezonden persbericht


Microsoft en Aspect vormen wereldwijde Strategische Alliantie

Microsoft neemt een belang in Aspect om Microsoft s platform voor Unified Communications en Voice te verspreiden over contact centers in de hele wereld

Hoofddorp, 18 maart 2008 Microsoft en Aspect Software - marktleider op het gebied van contactcenters hebben op de VoiceCon Orlando 2008 conferentie een langjarig strategisch samenwerkingsverband aangekondigd om Unified Communications (UC) in te voeren bij contact centers over de hele wereld. Aspect past de Aspect Unified IPtm contact center oplossing aan, zodat deze interoperabel is met Microsoft s platform voor softwaregestuurde Voice en Unified Communications en als de beste optie wordt aangeboden aan nieuwe en bestaande klanten. Microsoft investeert in Aspect om de ontwikkeling en acceptatie van de nieuwe oplossingen en diensten te versnellen.

Onze samenwerking en de daaruit voortvloeiende gezamenlijke oplossingen zijn ontwikkeld om de kwaliteit van sales, service en support te vergroten van organisaties in alle soorten en maten, in vele industrieën. Wij zijn ervan overtuigd dat de combinatie van Microsoft Office Communications Server 2007 en Aspect Unified IP een nieuwe invulling geeft aan de manier waarop bedrijven met hun klanten in contact staan , zei Jim Foy, president en CEO van Aspect. Met deze alliantie en aandeleninvestering beschouwt Microsoft Aspect Unified IP als de ideale match met haar softwaregestuurde voice platform .

Onmisbaar onderdeel van Microsoft s visie op Unified Communicaties is het verbeteren van de toegankelijkheid van de mensen en van de informatie, die je nodig hebt om je werk beter en sneller te kunnen doen. Samen met Aspect willen we die visie waarmaken , zei Gurdeep Singh Pall, corporate vice president, Unified Communications Group bij Microsoft. Contact centers vragen betrouwbare en flexibele communicatieoplossingen. Het feit dat Aspect, erkend leider op dit gebied, ervoor kiest om zijn volgende generatie toepassingen te optimaliseren voor Microsoft UC, betekent een geweldige erkenning van de kracht van ons beider unified Communications en Voice over Internet Protocol platform. Het laat zien dat de tijd rijp is voor softwaregestuurde spraakcommunicatie.

Aspect begint per direct met de ontwikkeling van de geoptimaliseerde toepassingen. Dit jaar plant Aspect een nieuwe versie uit te brengen van zijn op .Net gebaseerde Aspect Unified IP, dat interoperabel is met de Microsoft Office Communications Server 2007, en beschikt over krachtige ask-an-expert- functionaliteit die gebruik maakt van de zeer geavanceerde messaging en presence technologie van Office Communications Server 2007. Aspect ontwikkelt deze feature om contact centers in staat te stellen om de juiste specialisten binnen het bedrijf te vinden en te raadplegen, zodat klantverzoeken in een enkel contact afgehandeld kunnen worden.

Aspect zal de interoperabiliteit van Aspect Unified IP met de Microsoft Office Communications Server voor softwaregestuurde spraakcommunicatie in opeenvolgende releases uitbreiden. Deze oplossing moet contact centers in staat stellen om klantencontacten naadloos te stroomlijnen over verschillende kanalen - telefoon, email, instant messaging, conferencing - tegemoetkomend aan de eisen op het gebied van betrouwbaarheid, rapportages en schaalbaarheid.

De connectie tussen contact center technologie en Unified Communications was tot dit moment niet het gesprek van de dag , zegt Sheila McGee-Smith, president en analyticus van McGee-Smith Analytics. Maar het besluit van Microsoft en Aspect tot deze strategische alliantie maakt duidelijk dat het contact center een centrale rol speelt in de softwareontwikkeling van ondernemingen. Bedrijven kunnen er nu gemakkelijker voor kiezen om Microsoft UC in te brengen in zowel hun contact center als in hun gehele organisatie, en daarmee de vruchten plukken, die een uniforme UC strategie met zich meebrengt, zoals first call resolution.

Als onderdeel van de overeenkomst zal Aspect Software een organisatie opzetten voor Microsoft s Unified Communications software voor het bieden van professional services en systeemintegratie. Aspect zal helpen om de Microsoft Office Communications Server in de contact centers en in de gehele organisatie te implementeren, te optimaliseren en te beheren teneinde software powered voice, instant messaging, presence en conferencing te benutten.

Grootaandeelhouder van Aspect Software is Golden Gate Capital, een uit San Francisco afkomstige private equity firm.

Over Aspect Software

Aspect Software, Inc., grondlegger van de contact center industrie, is het grootste bedrijf ter wereld dat zich uitsluitend richt op Unified Communications voor het contact center. Onze alles-in-één, IT-ready oplossingen worden gebruikt door twee op de drie enterprises uit de FORTUNE Global Top100 en door een reeks van kleine en middelgrote bedrijven. Zij zijn daarmee in staat hun bedrijfsprocessen voor klantenservice, incasso, sales & telemarketing op te voeren met Unified Communications. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.

Over Microsoft

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is een bekend innovator op het gebied van software, diensten en technologie voor zowel zakelijk als persldoonlijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan oplossingen en diensten die mensen en organisaties overal ter wereld in staat stelt hun ambities te verwezenlijken.

Aspect, Aspect Unified IP, PerformanceEdge and Aspect Software are either trademarks or registered trademarks of Aspect Software, Inc., in the United States and other countries. The names of other companies and products mentioned herein may be the trademarks of their respective owners.

# # #

Perscontacten:

Theo Loth

Loth PR Writing

+31 652 322 210

theo@loth.nl

Edwin Paauwe

Aspect Software

+31 23 567 56 78

www.aspect.com