Getronics PinkRoccade

verhoogt productiviteit medewerker

Amsterdam, 19 maart 2008 Persbericht Getronicsâ Information Worker Profiler verhoogt productiviteit medewerker

Getronics introduceert de Information Worker Profiler. Met de Information Worker Profiler krijgen organisaties inzicht in de ICT-behoeften van hun medewerkers, zowel in bestaande als gewenste situaties. De Information Worker Profiler reikt medewerkers in grote organisaties middelen aan voor betere samenwerking, het delen van informatie en besluitvaardig handelen, resulterend in toegevoegde waarde voor de onderneming. Met deze unieke, door Getronics ontwikkelde methodiek wordt de productiviteit van de medewerkers aanzienlijk verhoogd.

Getronics heeft de Information Worker Profiler ontwikkeld om oplossingen en een roadmap te bieden voor optimaal gebruik van informatiesystemen, toegesneden op de wensen van de medewerkers. De informatie die door de Information Worker Profiler wordt gegenereerd kan vervolgens worden gebruikt als input voor de implementatie van de Future-Ready Workspaceï¤ van Getronics.

De Information Worker Profiler zorgt ervoor dat ICT doet wat het geacht wordt te doen: optimale ondersteuning bieden aan medewerkers in verschillende functies. Dit resulteert in een doelmatiger werkomgeving en een verhoogde productiviteit. Om dit te bewerkstelligen maakt de Information Worker Profiler gebruik van een innovatieve methode die rekening houdt met verschillende kenmerken van de organisatie: cultuur, organisatiestructuur, generatieverschillen, etc.

âGebruikers vallen vandaag de dag ruwweg in drie categorieën uiteen; productiemedewerkers, kantoormedewerkers en kennismedewerkersâ, aldus Leendert van Houwelingen, Directeur Business Solutions van Getronics. âWaar productiemedewerkers zich toeleggen op één bepaald aspect van het proces, maken kantoormedewerkers gebruik van een aantal standaard IT- toepassingen, terwijl kennismedewerkers multifunctionele gebruikers zijn van alle mogelijke ICT-oplossingen. Bij productiemedewerkers denk je bijvoorbeeld aan een fabrieksarbeider; een kantoormedewerker is bijvoorbeeld een financieel analist die slechts gebruikmaakt van een standaard pakket, terwijl diezelfde analist ook een kennismedewerker kan zijn die alle mogelijke interne en externe IT-tools tot zijn beschikking heeft om maximaal gebruik te maken van zijn deskundigheid om zo veel mogelijk waarde aan de onderneming toe te voegenâ.

De Information Worker Profiler laat zien hoe ICT, in vijf stappen, de productiviteit binnen de organisatie kan verhogen. Information Worker Profiler analyseert de effectiviteit van de bestaande werkomgeving en is vooral bedoeld voor grotere groepen gebruikers of een of meerdere afdelingen. Het gaat als volgt in zijn werk. Getronics maakt op basis van vragenlijsten en diepte-interviews een overzicht van de informatiebehoeftes van de medewerkers. Daarnaast wordt er een scan gemaakt van de mogelijkheden die de bestaande ICT-infrastructuur biedt. Het resultaat geeft een beeld van de bestaande situatie en de gewenste situatie. Waar de verschillen tussen die twee het grootst zijn, worden âthemaâsâ gedefinieerd die vervolgens vertaald worden in mogelijke oplossingen voor de eindgebruiker. Deze kunnen gebaseerd zijn op (reeds bestaande) toepassingen en ICT-infrastructuur, maar kunnen bijvoorbeeld ook suggesties bevatten voor het (re-)organiseren van de werkstromen of voor een andere manier van samenwerken.

Nadat de verzamelde informatie is geanalyseerd en de themaâs zijn gedefinieerd, stelt Getronics, in overleg met de klant, de prioriteiten vast. De resultaten worden door Getronics gepresenteerd in een van haar democenters in de vorm van een workshop of een demonstratie van praktijkvoorbeelden, waardoor de klant de nieuwe omgeving alvast kan ervaren. Vervolgens kan dit naar wens verder worden bijgesteld zodat de uiteindelijke oplossing naadloos aansluit op de geïdentificeerde behoeften.

Het eindresultaat bestaat uit een op maat gemaakt overzicht van de behoeften en een routekaart van de stappen die genomen kunnen worden om de best mogelijke ondersteuning te bieden aan het personeel met betrekking tot hun informatiebehoeften, resulterend in een snelle verbetering van de productiviteit. Kortom: IT zoals de medewerkers het wensen en niet zoals IT het voorschrijft.