Ingezonden persbericht


Zelfgemaakte commercials op Zelfspot.org

Amsterdam, 19 maart 2008
Vanaf 19 maart is de website www.zelfspot.org in de lucht. De site is een verzamelplaats voor zelfgemaakte commercials. Zo zijn er spotjes waarin tweedehands artikelen of zelfbedachte producten worden aangeprezen, filmpjes waarin mensen met een bepaalde expertise zichzelf (bijvoor- beeld als potentiële nieuwe werknemer) aanbevelen, en ook parodieën op bestaande commercials. Met Zelfspot.org wordt ingespeeld op de trend dat steeds meer mensen hun producten en diensten niet meer al- leen te koop aanbieden door een foto met tekst, maar eigengemaakte spotjes hiervoor inzetten. De kwaliteit van deze filmpjes varieert van zeer amateuristisch ­ en hierdoor soms hilarisch ­ tot semi-professioneel. Iedereen is welkom om spotjes die ze zelf hebben gemaakt of die ze tegenkomen op internet te plaatsen op Zelfspot.org. De spotjes kunnen bijvoorbeeld gevonden worden op YouTube of een verkoopsite als Kapaza.nl. Alle spotjes op de site dingen automatisch mee naar de Zelfspot Award: een jaarlijkse prijs voor het beste, leukste en meest verrassende eigengemaakte reclamespotje. De jury bestaat uit vakmensen en bezoekers van de website. Op de site wordt een klassement bijge- houden van alle uitgebrachte stemmen door bezoekers. De eerste Award wordt in de loop van dit jaar uitgereikt.
Creatief talent
Naast het bieden van een platform aan creatievelingen, is Zelfspot.org een plek om talent te spot- ten. De website biedt ook nieuws omtrent de ontwikkelingen van zelfgemaakte reclamespots. In de nabije toekomst zal daar informatie over het maken van reclamespots bijkomen, zoals het ge- bruik van camera's, licht en techniek. Zelfspot.org is een initiatief van twee bureaus: Mr.Harder en Creactiv. Mr.Harder ontwikkelt online creatieve concepten en is verantwoordelijk voor het idee en de uitvoering van Zelfspot.org. Creactiv is gespecialiseerd in digitale communicatie en verzorgt het technische gedeelte rondom het initiatief.
Over Mr.Harder
Mr.Harder is gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve, online concepten met als voorwaar- de dat deze concepten volledig worden geïntegreerd in de marketingmix van de klant. Bij Mr.Harder regeert creativiteit, anders denken en antwoord geven op de vraag. Niet klakkeloos een campagne bedenken, maar bedrijven ook daadwerkelijk helpen met het verleiden van hun klanten. Het uiteindelijke doel is het verhogen van naamsbekendheid of het activeren van conversie. Mr.Harder, persbericht

Over Creactiv
Creactiv is een bureau dat zich richt op digitale communicatie met jongeren. Het helpt bedrijven met het vinden van de juiste digitale omgangsvormen voor deze doelgroep. Om de beoogde impact te creëren, worden verschillende digitale kanalen ingezet op een manier die de doelgroep eigen is. Creactiv verzorgt het totale traject van strategie tot concept, creatie en implementatie.


Ingezonden persbericht