Ingezonden persbericht


Persbericht

Webprint heeft primeur met fotoalbums op écht fotopapier

Oldenzaal, 19 maart 2008 --- Vanaf vandaag kunnen consumenten zelf een fotoalbum maken dat afgedrukt wordt op echt fotopapier. Webprint heeft met het album Pure de Nederlandse primeur van een toepassing met Pure Photo Quality papier die toegankelijk is voor de gewone consument. Tot voor kort werd dit hoogwaardige papier uitsluitend gebruikt in de professionele fotografie. Het is speciaal door Fuji ontwikkeld en zorgt voor scherpere afdrukken en realistischer kleuren dan wanneer gewoon papier wordt gebruikt.

Bijkomend voordeel van het gebruik van echt fotopapier is dat de pagina's steviger zijn dan wanneer normaal papier wordt gebruikt. Foto's kunnen bovendien zo afgedrukt worden dat ze naadloos over twee pagina's doorlopen. Naast de inhoud van het album, kunnen consumenten ook de omslag zelf vormgeven.

'Door het gebruikte materiaal en de zorgvuldige afwerking van het album is het een product waar wij trots op zijn', vertelt Ton Marsman, oprichter van Webprint. 'Het sluit goed aan bij ons totale aanbod van fotoalbums en past in ons brede productassortiment van onder andere kalenders, placemats en visitekaartjes. Mensen hebben met Pure een schitterend, persoonlijk naslagwerk in huis dat zij vaak uit de kast zullen halen om aan familie en vrienden te laten zien', voorziet Marsman. 'Iemand kan zijn of haar mooiste herinneringen op deze manier telkens opnieuw beleven'.

Productspecificaties Pure
Het formaat van het Album Pure is 20 bij 20 centimeter en bestaat uit 2 pagina's omslag en 24 pagina's binnenwerk. De luxe omslag kan door de albummakers worden gepersonaliseerd met eigen foto's en tekst. De prijs van het album is ¤24,95. Tijdens de introductieperiode ontvangen consumenten ¤5,00 korting. Het album is via de websitee van Webprint eenvoudig samen te stellen. Consumenten hoeven vooraf geen software te installeren, maar kunnen direct aan de slag en hebben binnen tien werkdagen het persoonlijke album in huis.

Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van webprint zelf producten maken aan de hand van digitale foto's en tekst zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes en muurdecoraties. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren. In 2007 was de Hengelose organisatie winnaar van het Rising Star event in Twente. De Rising Star is onderdeel van de Fast 50, een verkiezing van Deloitte waarbij jonge ondernemingen beoordeeld worden op hun groeimogelijkheden en de wijze waarop zij dit proberen te realiseren.