Time : 09:10:00
Date : 21 March 2008
Sender Name: Weekendesk NV

Verdubbeling verkoop Bongo in 2007, één vijfde van de Belgen kocht ooit al een Bongo

Weekendesk, de grootste aanbieder van belevenisbonnen, verkocht vorig jaar in België bijna een half miljoen Bongo's, dubbel zoveel als in 2006. Een studie wees uit dat een vijfde van de Belgen ooit een Bongo kocht.

Antwerpen, 19 maart 2008 - TNS Dimarso bevroeg begin dit jaar in opdracht van weekendesk een representatieve steekproef van meer dan tweeduizend Belgen over de merkbekendheid, het imago en koopgedrag met betrekking tot Bongo en zijn concurrenten. Hoewel de merknaam Bongo nog maar vijftien maanden oud is, bedraagt de naambekendheid al bijna veertig procent.Een vijfde van alle Belgen tussen 18 en 64 jaar oud, geeft aan ooit al een Bongo gekocht te hebben. Twee derde van alle bevraagden kent minstens één merk van cadeaubonnen voor een activiteit en vooral jonge, hoogopgeleide vrouwen blijken vertrouwd te zijn met het succesvolle concept van belevenisbonnen. In totaal kochten de Belgen vorig jaar een half miljoen Bongo's, wat meer dan een verdubbeling betekent in vergelijking met 2006. De daaraan verbonden omzet is eveneens verdubbeld, tot bijna 40 miljoen euro. Zes van de tien gekochte Bongo's geven recht op een dagactiviteit (Lazy Sunday, Healthy Lunch, Sauna voor twee, Ballonvaart, Wijnbar ...) en vier van de tien op een short break (Weekend Parijs, Fietsweekend, City & Shopping, Room with a View, ...). Na de lancering van de Bongo Sterrenrestaurants (met toelating van Michelin) een maand geleden bestaat het gamma - dat dit jaar zeker nog verbreed wordt - momenteel uit 45 verschillende thema's.

De totale omzet van Bongo en de hotelarrangementen van weekendesk in België steeg vorig jaar tot 45 miljoen euro Het bedrijf werd in oktober 2007 overgenomen door de Franse licentiehouder en behoort nu tot de groep Smart & Co, die Europees marktleider is in de belevenisbonnen. Smart & Co biedt meer dan 150 verschillende belevenisbonnen in twaalf landen, goed voor 1,6 miljoen verkochte cadeaubonnen en een omzet van 146 miljoen euro in 2007.

Deze resultaten wijzen op een duidelijke trend: de toenemende vraag van het publiek naar immateriële cadeaus en persoonlijke belevenissen. "Wij merken dat er vandaag de dag een steeds sterkere behoefte is aan belevenissen en emoties, wat één van de oorzaken is van het succes van ons product", aldus Axel Bernia, CEO van de groep Smart & Co.

Over Weekendesk & Bongo (www.weekendesk.com, www.bongo.be) Weekendesk biedt meer dan duizend online weekendarrangementen en is met Bongo de grootste aanbieder van belevenisbonnen in België. In 2007 haalde weekendesk een transactieomzet van ongeveer 50 miljoen euro in de Benelux, hoofdzakelijk door de verkoop van meer dan een half miljoen Bongo's. Het bedrijf werd in 2007 overgenomen door de groep Smart & Co, actief in twaalf landen en goed voor een omzet van 146 miljoen euro. De groep Smart & Co telt momenteel meer dan driehonderd medewerkers, waarvan er 45 tewerkgesteld zijn in Antwerpen.

Contact
Ruud Tiebos
T: 03 202 16 60
M: 0497 474 987
E: ruud.tiebos@weekendesk.com

URL: http://www.bongo.be http://www.weekendesk.com

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR