Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

RESTAURANT WEEK VAN DININGCITY WEDEROM ONGEKEND SUCCES

87.000 BEZOEKERS, 401 TOPRESTAURANTS EN E 50.000 VOOR HET GOEDE DOEL

Amsterdam, 26 maart 2008 - Dat het een gouden greep is geweest om de derde Restaurant Week op nationaal niveau te organiseren, blijkt wel uit de editie die van 3 tot 9 maart heeft plaatsgevonden. Ruim 87.000 mensen maakten deze week op een voordelige manier kennis met een van de 401 deelnemende toprestaurants. Bovendien werd er maar liefst E50.000 opgehaald voor het goede doel. Vanwege dit ongekende succes zal de volgende Restaurant Week worden georganiseerd in augustus. Met meer dan 500 deelnemende restaurants wordt dit het grootste culinaire evenement van Nederland!

4 miljoen omzet
Het is voor de derde keer dat de online restaurantgids www.DiningCity.com de Restaurant Week organiseerde en het was de eerste keer dat dit evenement in het hele land plaats vond. Het aantrekkelijke zit hem in de prijs: men betaalt slechts E20,- en E25,- voor respectievelijk een 3 gangen lunch of diner. Tijdens dit culinaire evenement kunnen gasten dus heel voordelig kennismaken met de culinaire kunsten van honderden toprestaurants - waaronder maar liefst zeven met een Michelinster. Het ideale moment om een 'nieuw' restaurant uit te proberen, wat in 81% van de bezoeken dan ook het geval was. In totaal bezochten maar liefst 87.135 mensen de 401 deelnemende restaurants, die tezamen een omzet van 4 miljoen euro behaalden.

Goed doel
Dit jaar stond de Restaurant Week niet alleen in het teken van eten op topniveau, maar ook van het goede doel. Het merendeel van de dinerende gasten droeg vrijwillig E1,- af voor 'Child at Venture', een organisatie die is opgericht door cabaretier Jan Jaap van der Wal en het ondernemerschap bij jongeren in de Derde Wereld ondersteunt. Ook diverse restauranthouders hebben in de buidel getast: al voor aanvang van de Restaurant Week werd er door een aantal van hen E5000,- gedoneerd aan dit goede doel.

Nieuwe kennismakingen
Bij de Restaurant Week maken gasten kennis met nieuwe restaurants en zo tonen restauranthouders hun kwaliteiten aan gasten die misschien niet meteen zouden langskomen. Uit de gehouden enquête is gebleken dat de restaurants hun werk goed gedaan hebben: de gemiddelde cijfers waren een 7,7 voor de bediening, een 7,8 voor de kwaliteit van de gerechten en zelfs een 8,4 voor de prijs/kwaliteit-verhouding. De website www.restaurantweek.nl telde in de bewuste week bovendien meer dan 2,5 miljoen bezoeken. Kortom: het is een groot succes gebleken.

Volgende Nederlandse editie: augustus 2008
Door dit ongekende succes is de volgende editie van de Restaurant Week alweer in aantocht: van 25 t/m 31 augustus 2008 zullen dit keer zelfs ruim 500 restaurants hun deuren openen voor gasten die wederom slechts E20,- en E25,- hoeven te betalen voor een 3 gangen lunch of diner. Met meer dan 100.000 verwachte bezoekers zal dit het grootste landelijke culinaire evenement van Nederland worden. Reserveren kan vanaf begin augustus uitsluitend via internet op www.restaurantweek.nl.

Restaurant Week in juni in België
Aanstaande 2 t/m 8 juni zal de Restaurant Week de bourgondische zuiderburen aandoen en ditmaal naast Antwerpen, voor het eerst, ook Brussel. Geheel volgens de Nederlandse formule kan er gedineerd worden voor E25 en geluncht voor E20. Reserveren kan vanaf begin mei enkel op www.restaurantweek.be. Er wordt gerekend op een groot aantal Nederlanders, die culinair zullen genieten tijdens een weekendje over de grens.

DiningCity.com is een toonaangevende online restaurantgids, gestart in 1998 en momenteel actief in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Haarlem, Antwerpen, Madrid, Geneve, Rome, New York en zelfs in Hong Kong. Bezoekers van de website kunnen restaurants zoeken op prijsklasse, soort keuken, ligging en sfeer. Informatie over de restaurants wordt gepresenteerd aan de hand van foto's, menu's en interactieve mogelijkheden zoals online reserveren en virtuele tours. Wat DiningCity.com onderscheidt, is de combinatie van aantrekkelijk en aansprekend beeld en de interactieve mogelijkheden. Zie ook www.diningcity.com.

Noot voor de reactie, niet bestemd voor publicatie: Voor hoge resolutie beeldmateriaal of meer informatie kunt u contact opnemen met:

DiningCity.com
Contactpersonen: Jeroen van den Brink / Floris van Altena Telefoonnummers: 020 486 67 29 / 06 24 24 60 37 / 06 43 65 79 84 Email: jeroen.van.den.brink@diningcity.com / floris.van.altena@diningcity.com

USP Marketing PR
Contactpersonen: Nina Arnold / Tessa aan de Stegge Telefoonnummer: 020 42 32 882
Email: nina@usp.nl / tessa@usp.nl


---- --