Persbericht

26 maart, 2008

E-commerce-oplossing van hybris zorgt voor een enorme toename online-verkoop bij zavvi

~ Zavvi, voormalig Virgin Megastores, wil met Product Information Management (PIM) meer groei realiseren in 2008 ~

De e-commerce-oplossing van hybris en implementatiepartner Javelin Group heeft geleid tot een enorme stijging van de online-verkopen van zavvi entertainment group. Zavvi laat weten dat tijdens de kerstperiode in december 2007 er 70 procent meer online is verkocht dan het jaar daarvoor.

Zavvi heeft voor het e-commerce-platform van hybris gekozen vanwege de krachtige eigenschappen van zijn Product Information Management. Dit platform is van belang voor het beheren van retail-websites die een grote diversiteit aan producten bevatten. Het gebruik van PIM, waarbij alles vanuit één locatie wordt gepubliceerd en real-time geüpdate, heeft gezorgd voor een verhoging van de efficiency. Zavvi kan nu eenvoudig merchandising en promotie- en transactie-elementen van zijn belangrijkste retail-website beheren.

"Het e-commerce-platform van hybris in combinatie met de vernieuwing van de website door Javelin Group, zijn erg belangrijk geweest voor onze multi-channel-strategie", zegt Steve Kincaid, e-commerce director bij zavvi. "Met de uitbreiding van onze game- en Blu ray-productlijnen willen we in 2008 meer groei realiseren. We willen klanten een online-winkelervaring bieden met ons uitgebreide productaanbod, dat is afgestemd op hun wensen. Het is daarom van groot belang dat we te allen tijde accurate productinformatie kunnen leveren. De PIM-oplossing is beslissend in het bereiken van onze doelstellingen. Ondanks dat we pas een half jaar geleden van start zijn gegaan met de implementatie, plukken we nu al de vruchten."

"De ambitieuze groeiplannen van zavvi vereisen een hoge schaalbaarheid en een geoptimaliseerde e-commerce-oplossing. Wij bieden deze oplossing en maken het voor zavvi ook mogelijk om optimaal voordeel te halen uit nieuwe web 2.0-applicaties", aldus Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Nederland.

VOOR DE REDACTIE

Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- & E-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren.

Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Zavvi, TUI, Lufthansa, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.

Over zavvi
Formed in September 2007 by the zavvi Entertainment Group following a MBO (management buy out) of the Virgin Megastores, zavvi is the largest independent entertainment retailer on the high street. With 125 stores UK and Ireland wide, zavvi and zavvi.co.uk are dedicated to offering the latest music, DVD's, boxsets, Blu ray, games and books releases at competitive prices.

Over Javelin Group
Javelin Group is the UK's leading retail consultancy and implementation firm, with a very strong record in ecommerce and multi-channel retail. Javelin Group helps retailers and brands like Sony, B&Q, Tesco.com, Mothercare, John Lewis, Marks and Spencer and Woolworths to plan, build and manage multi-channel retail operations, and has long experience of building transactional web sites that really sell. Established in 1997, the company is based in London and has a team of 80 full-time professionals covering retail strategy, retail operations, ecommerce and multi-channel, retail technology, and store location planning.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: hybrisbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide: Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan.vanderweide@hybris.com http://www.hybris.com

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com