Kanonschoten in Hilversum. Ledenwerfcampagne MAX van start

27/03/2008 10:59

Omroep MAX

Persbericht

Hilversum, 27 maart 2008

Ledenwerfcampagne MAX van start! Kanonschoten in Hilversum.

Met het afvuren van 2 kanonschoten op het Mediapark in Hilversum heeft Jan Slagter, voorzitter van Omroep MAX, het startsein gegeven van de ledenwerfcampagne van Omroep MAX.

Met de slogan: MAX blijft . . . . als u dat wilt, zal MAX de komende maanden 40.000 nieuwe leden gaan werven. MAX heeft op dit moment 110.000 leden en moet op 31 december van dit jaar 150.000 leden hebben, anders verdwijnt van MAX van de buis.

Jan Slagter in zijn toespraak:

"Toen MAX in 2005 toetrad tot het publieke bestel hadden we 62.000 leden. Inmiddels is dit ledenaantal bijna verdubbeld. Terwijl bij bijna alle omroepen het ledenaantal aan het afnemen is, heeft MAX een groei van bijna 100% gerealiseerd. En daar ben ik ontzettend trots op. Cultuurpessimisten beweren dat ledenwerven niet meer van deze tijd is, MAX heeft het tegendeel bewezen.

MAX staat niet voor een onmogelijke opgave, maar moet wel aan alle zeilen bijzetten om aan die benodigde 150.000 leden te komen. En wij staan met BNN, Llink op grote achterstand t.o.v. van de bestaande grote omroepen zoals AVRO, VARA, NCRV,TROS,EO, KRO en VPRO. Wij hebben of liever gezegd wij mogen geen eigen vermogen opbouwen om een ledenwerfcampagne als deze te kunnen bekostigen.

De mediawet staat dit niet meer toe, terwijl de grote omroepen tientallen miljoenen euro's op hun rekeningen hebben staan waarmee ze hun campagne kunnen bekostigen, moeten wij geld lenen om onze campagne te kunnen betalen.

Tevens wil Minister Plasterk antwoord op de vraag wat de toegevoegde waarde van MAX is binnen het publieke bestel. Ik vind het wel opmerkelijk dat de Minister alleen maar wil weten wat de toegevoegde waarde van MAX en Llink is binnen het publieke bestel en de grote A omroepen ongemoeid laat. Dit lijkt op het meten met twee maten.

Een meerderheid van alle 50 plussers in Nederland vindt dat Omroep MAX niet mag verdwijnen uit het publieke bestel. Slecht 2% is de mening toegedaan dat dit wel moet gebeuren. Dit blijkt uit een onderzoek dat MAX onlangs heeft laten uitvoeren door het NIPO. Het is gebleken, dat MAX een relevante stroming in de samenleving vertegenwoordigt en is uitgegroeid tot een volwassen omroep met een eigen geluid en gezicht en dat wordt door de doelgroep herkend en gewaardeerd. '', aldus Jan Slagter.

De komende maanden zal MAX leden werven door middel van tv spots, radiocommercials, pagina grote advertenties in een landelijk ochtendblad, evenementen en leden werven leden. Alle nieuwe leden krijgen een welkomstgeschenk in de vorm van een cd of dvd. Indien nodig zal MAX in het najaar komen met een ledenwerfavond op tv.





http://www.omroepmax.nl