Gemeente Zijpe


2008-03-27 Evenementenbeleid de inspraak in
tijdens de Karavaan in Callantsoog

Circussen, kermissen, braderieën, kofferbakmarkten, festiviteiten op het strand, herdenkingen, collectes, etc. etc. Jaarlijks vinden er vele evenementen plaats en worden er ook veel vergunningen afgegeven.

Maar dan zijn er de onvermijdelijke regels waar een evenement aan moet voldoen. Regels die afhangen van vragen als: op welke locatie het evenement plaatsvindt, wat is de frequentie en wat zijn de aanvang- en eindtijden. Wordt er muziek gemaakt in verband met het geluidsniveau, wordt er drank geschonken, hoeveel bezoekers of deelnemers worden er verwacht etc. dit alles om een evenement zo goed en plezierig mogelijk te laten verlopen waarbij de openbare orde en veiligheid een belangrijke plaats inneemt.

Het is noodzakelijk gebleken om de bestaande regelgeving aan te passen en te vertalen naar de praktijk van de afgelopen jaren. Dit heeft geleid tot het ontwikkelen van een evenementenbeleid om zo de regelgeving en de uiteindelijke vergunningverlening voor een ieder zo helder mogelijk te maken.

Voordat het nieuwe beleid door de burgemeester wordt vastgesteld, wordt u in de gelegenheid gesteld om uw zienswijze over het evenementenbeleid aan ons kenbaar te maken. Van 28 maart tot en met 9 mei 2008 ligt de conceptnota Evenementenbeleid ter inzage in het gemeentehuis van Zijpe. U kunt de nota inzien tijdens werkdagen van 09.00-12.00 uur. Maar u kunt de nota ook hier bekijken.

U kunt uw zienswijze mondeling dan wel schriftelijk aan ons kenbaar maken.

Wilt u dit mondeling doen dan kunt u contact opnemen met Marcel Mooij, bereikbaar onder telefoonnummer 0224-574135 (woensdag van 12.00-17.00 uur; donderdag van 09.00-17.00 uur en vrijdag van 09.00-13.00 uur).

Kiest u ervoor om dit schriftelijk te doen dan schrijft u aan de Burgemeester van Zijpe, Postbus 5, 1750 AA Schagerbrug.