Gemeente Lelystad

Presentatie marketingplan tijdens City Marketing Club 28 maart

Op vrijdag 28 maart vindt in de raadszaal van het Stadhuis om 15.00 uur de voorjaarsbijeenkomst plaats van de City Marketing Club. Als primeur wordt dan het Strategisch Marketingplan gepresenteerd.

Aan het Strategisch Marketingplan is de afgelopen maanden door de gemeente Lelystad, in samenwerking met bureau Berenschot, hard gewerkt. Voor de primeur van dit plan is bewust gekozen voor presentatie tijdens de City Marketing Club.

Doel en uitwerking Marketingplan

Het college van Lelystad legt het plan binnenkort voor aan de gemeenteraad. Tijdens de City Marketing Club wordt nader ingegaan op het ontstaan, het doel en de uitwerking van het plan. De voorzitter van de Stichting Lelystad Promotie Cor van den Adel schetst in het kort hoe Lelystad haar aantrekkelijkheden kan uitdragen onder de titel Trots op wat er is en op wat er komt.

Toelichting burgemeester

Burgemeester Margreet Horselenberg licht onder de titel De stad als merk vervolgens de doelstelling van de marketingaanpak toe waarbij de stad als kwaliteitsmerk in de markt zal worden gezet. Namens bureau Berenschot zal Joep Mourits het plan op hoofdlijnen presenteren. Hij geeft zijn verhaal de titel mee Over genieten gesproken. Daarop aansluitend vraagt Willem Veldhuizen als ontwikkelaar (Stable International) zich af wie er wil investeren in stedelijke kwaliteit met als rode draad Ontwikkelen kan alleen op basis van bewijsbare kwaliteit.

De komende jaren

De marketing van de stad zal in de komende jaren mede bepalend zijn voor het bereiken van de door de gemeenteraad gestelde doelen van 85.000 inwoners en 32.000 fulltime arbeidsplaatsen. Aan het einde van de bijeenkomst wordt aandacht gegeven aan één van de marketing tools: de Gastentoer die haar 10e jaar heeft afgerond en waarin er inmiddels bijna 10.000 gasten per bus door de stad zijn rondgeleid.

De City Marketing Club is vrij toegankelijk

---