Gemeente Utrechtse Heuvelrug


Aangifte van gevonden en verloren voorwerpen

Aangifte van gevonden of verloren voorwerpen doet u bij de gemeente, dus niet meer bij de politie. U kunt ervoor kiezen de aangifte persoonlijk te doen, maar het kan ook telefonisch of via internet. Als u persoonlijk aangifte doet, kan dit in Cultuurhuis Pléiade in Doorn bij de afdeling Burgerzaken in de Gemeentewinkel.

Openingstijden Gemeentewinkel:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag : 8.00 13.30 uur Woensdag : 8.00 20.00 uur

Telefonisch en via internet
De aangifte kan telefonisch worden gedaan via telefoonnummer (0343) 56 56 56; elke werkdag van 08.30 tot 16.30 uur. Via de internetsite www.gemeenteutrechtseheuvelrug.nl is het eenvoudig om digitale formulieren te downloaden en te mailen. Bij het digitale loket op de internetsite treft u de formulieren aan voor aangifte van gevonden of verloren voorwerpen. Vul het formulier in en mail het aan info@heuvelrug.nl .

Aangifte van diefstal en verloren identiteitsbewijzen bij de politie Wie vermoedt dat zijn eigendom gestolen is of wie zijn reisdocumenten of rijbewijs kwijt is, moet hiervan aangifte blijven doen bij de politie. Er wordt dan een proces-verbaal opgemaakt. Alleen op vertoon van dat proces-verbaal kunt u bij de gemeente een nieuw reisdocument of rijbewijs aanvragen.

U kunt de aangifte van gestolen voorwerpen/documenten ook doen via internet: www.politie.nl/utrecht. Diefstal blijft een politiezaak! De politie is telefonisch bereikbaar op 0900-8844. Aangifte van vermissing van reisdocumenten en rijbewijzen kunt u niet digitaal doen. Dat kan alleen persoonlijk bij een van de politiebureaus.

Laatst gewijzigd: 28 maart 2008