Inhoud FEM Business van week 13

Donderdag 27 maart 2008

Deze week in FEM Business (week 13, vanaf vrijdag 28 maart in de kiosk)

Vliegende Hollanders
Het aerospace-cluster van de TU Delft telt weer mee De Nederlandse vliegtuigbouw is springlevend. De studie Lucht- en Ruimtevaarttechniek aan de TU Delft trekt meer studenten dan ooit en de samenwerking met het bedrijfsleven is uitstekend. Delft behoort tot de mondiale top. Er wordt zelfs weer getekend aan een echt vliegtuig.

Wie overleeft de supermarktoorlog?
De tweede supermarktoorlog is een feit. Albert Heijn en Plus hebben de prijzen van duizend A-merken verlaagd. Maar in een wereld waarin de marges sterk dalen, moet een dergelijke prijzenslag wel tot slachtoffers leiden.

De onzekere toekomst van Shell
Op het eerste gezicht gaat het Shell voor de wind. Dankzij de hoge olieprijzen boekt het concern recordwinsten. Ziet de toekomst van het bedrijf er net zo zonnig uit? De productie van olie daalt en het kost steeds meer moeite om nieuwe olievoorraden aan te boren. Wat moet Shell doen?

Executive Life voorjaar 2008

Acht Nederlandse olympische sporters sieren de uitklapcover van Executive Life, een speciale uitgave van FEM Business. Dit voorjaarsnummer staat in het teken van de lange, hete sportzomer van 2008. Het Europees Kampioenschap voetbal en de Olympische Spelen zijn de kans voor de grote sportkledingmerken om zichzelf bij de consument in de etalage te zetten. De zomer van 2008 is ht moment om publicitair te scoren. Sportsponsoring is dan ook big business geworden, ook in Nederland. Hoe gaat dat in zijn werk?

Verder in dit nummer:

â- Portret van Technivorm, de Nederlandse fabrikant van het beste koffiezetapparaat ter wereld, de Moccamaster. â- Ahrend is bekend als fabrikant van kantoormeubilair. Maar nu thuis werken steeds gewoner wordt, heeft het bedrijf een nieuwe markt ontdekt: uw eigen huis. â- Waarom vrouwen veel meer cabrio's kopen dan mannen. â- De aantrekkingskracht van een simpel sporthemd: de polo. â- M/V & Tas. Vijf professionals over de intieme band met hun tas of koffer. â- Een tweede huis in Frankrijk. Voorkom dat uw droom ontaardt in een nachtmerrie. â- De vijf mooiste treinreizen ter wereld.
â- Bespoke, ook in de zomer dankzij het ultraluchtige zomerpak.

Executive Life is in de kiosk samen met FEM Business van 29 maart te koop voor ¤55,95, en los voor ¤4,95.
*Geportretteerde sporters: Jolanda Keizer, Karin Ruckstuhl, Chiel Warners (atletiek), Guillaume Elmont, Ruben Houkes, Mark Huizinga en Edith Bosch (judo), Inge Dekker (zwemmen), Lobke Berkhout en Marcelien de Koning (zeilen 470 klasse), Epke Zonderland (turnen), Taeke Taekema, Minke Booij (hockey)

Informatie: Arne van der Wal 06-22313718 of Jean Dohmen 06-52037025 - 020 5159852 (secretariaat)