Truckland Noord-Holland levert lage-instap Ginaf C-Truck
(3/31/2008)
Truckland Noord-Holland in Amsterdam heeft op basis van een
twee-assige smalspoor (220 cm) Ginaf C-Truck met voorhangcabine een
voertuig gebouwd met een smalle Geesink GPM3 kraak-persopbouw voor het
ophalen en vervoeren van vertrouwelijke documenten. Dit voertuig werd
deze week aan directeur Rob van der Elst van het recyclebedrijf
overhandigd.
Van der Elst Papierrecycling is een familiebedrijf in Diemen met een
historie van bijna een eeuw. Door de jaren heen zijn de werkzaamheden
van het ophalen en verwerken van papier en karton verder uitgebreid
naar andere sectoren van recycling.
Daarvoor heeft het bedrijf de beschikking over een eigen wagenpark en
zocht daarvoor een verdere uitbreiding. Ondanks de huidige oplopende
levertijden voor vrachtautoâs kwam verkoopadviseur Sjaak Remijnse van
Truckland Noord-Holland in Amsterdam snel met een adequate oplossing.
âBinnen ons bedrijf rijden inmiddels negen voertuigen en wij hebben in
totaal twintig mensen in dienstâ, legt Rob van der Elst uit. âDaarbij
gaat het om autoâs van verschillende merken, die op één na allemaal
door Truckland vertegenwoordigd worden. De truckdealer waar wij al
lange tijd een goede relatie mee hebben. Wij wilden een wat oudere DAF
LF55 buiten bedrijf stellen en deze vervangen door een nieuwe
vrachtauto. Maar zoals wel vaker tegenwoordig liepen wij tegen de
langere levertijd aan. In overleg met Sjaak Remijnse zochten we naar
een passende oplossing. Hij kwam met een Ginaf C-Truck met
voorhangcabine. Een echte smalspoorauto van 2,20 meter breed en te
voorzien van de opbouw die wij wilden. Uiteraard hebben we eerst proef
gereden en eigenlijk verliep dat naar wens. Deze auto voldeed aan onze
wensen op het gebied van aslasten, wendbaarheid en
arbo-omstandigheden. Wij rijden er immers veel mee in de binnensteden
en de chauffeurs stappen iedere dag veel in en uit de wagenâ
Sjaak Remijnse verkoopadviseur van Truckland: âWat wij hadden staan
was een Ginaf C2120 met lage-instap voorhangcabine, een 220 pk - Euro3
motor met roetfilter en een Allison automaat. De 9-tons vooras, zorgt
samen met de 11.5 tons achteras en de met 15 centimeter naar voren
geplaatste smalle 14 kubieke meter kraak-persopbouw voor juiste
gewichtsverdeling over de assen. Achter is een normale DIN-belading
aangebracht en omdat deze auto ook vertrouwelijk papier vervoert is er
sprake van een elektrisch bedienbaar rolluik over de hopperbak.â
Gelet op de huidige groei heeft Van der Elst besloten de oudere
vuilnisauto nog even aan te houden, om eventuele pieken in het werk op
te vangen. âAl het werk laat zich niet altijd goed plannen en om die
reden is het verstandig wat capaciteit beschikbaar te hebben. In dat
kader is het goed te melden dat de service bij Truckland op een hoog
niveau staat. Wij kunnen er altijd terecht op momenten dat het ons het
best uitkomt. Als ondernemer wil je de voertuigen zo min mogelijk stil
laten staan en Truckland speelt daar heel goed op in en plant het
onder- houd op voor ons geschikte tijden. En mocht zich eens een
storing voordoen kunnen wij altijd bij iedere Truckland-vestiging
terecht voor een snelle service. Die vestigingen liggen in ons
werkgebied dat loopt van Alkmaar tot Lelystad, Groot-Amsterdam,
Schiphol en Den Haag. Als bedrijf zijn wij ISO en OBK gecertificeerd
en werken volgens de richtlijnen die door de branche zijn opgesteld
voor het vernietigen van archieven. Wij doen alles in eigen beheer en
kunnen daarmee een optimale service aan onze klanten biedenâ, besluit
Rob van der Elst zijn verhaal. Hij is inmiddels de vierde generatie
die dit familiebedrijf leidt en rijdt zo af en toe ook zelf nog op de
vrachtautoâs.
The European Road Transport Show 2007
BedrijfsautoRAI