Gemeente Lochem


nventarisatie klachten Regiotaxi

Voor mensen, die geen gebruik kunnen maken van het Openbaar Vervoer is vervoer met de regiotaxi een goede aanvulling. Sinds januari 2007 heeft de Provincie Gelderland voor deze vorm van vervoer gekozen en de verantwoordelijkheid op zich genomen. Naast gebruikers, die tevreden zijn over deze wijze van vervoer, zijn er ook mensen, die ontevreden zijn over deze regiotaxi. Iedereen kent wel verhalen over te laat komen, niet ophalen enzovoort. Een provinciaal onderzoek spreekt over 71% tevreden klanten, maar toch blijven er veel klachten binnenkomen. Daarom heeft wethouder De la Court in samenspraak met Cliëntenraad Lochem besloten een onderzoek in te stellen naar de aard en de hoeveelheid van de klachten. Daarmee kan gedocumenteerd actie worden ondernomen naar de Provincie en de direct verantwoordelijken voor het vervoer. Het doel van de actie is te komen tot een verbetering van het vervoer per regiotaxi.

Om tot een goed oordeel te kunnen komen, hebben wij uw hulp nodig

Wanneer u problemen heeft met het vervoer per regiotaxi, of als u merkt dat mensen problemen met dit vervoer ondervinden, wilt u hen dan attenderen op de mogelijkheid tot het indienen van een klacht? Voor de gebruiker van de regiotaxi heeft dat geen enkele consequentie. In elke taxi behoort een klantreactiekaart aanwezig te zijn, die u van de chauffeur kunt krijgen. Met deze reactiekaart kunt u een klacht indienen.

Deze kaart graag zo zorgvuldig mogelijk invullen en opsturen of inleveren bij: Cliëntenraad Lochem
P.a. A. Hahnweg 214
7242 MP Lochem
Tel. (0573) 25 74 40

Na verwerking sturen wij de kaart door en krijgt u binnen drie weken van de vervoerder een reactie op uw klacht.

Met vragen over deze regiovervoeractie kunt u terecht bij: mw. B. Meijer, tel. (0573) 25 74 40 of mw. J.O. Bisschop, tel. (0573) 25 26 66