Ingezonden persbericht


DC08-106 31 maart, 2008

Tommy Hilfiger kiest BT voor Europese netwerkdiensten

Driejarige overeenkomst omvat netwerkdiensten in 12 Europese landen

BT heeft vandaag bekendgemaakt dat het een driejarige overeenkomst heeft gesloten met het toonaangevende lifestylemerk Tommy Hilfiger, één van 's werelds grootste merken op het gebied van designkleding. In het kader van de overeenkomst gaat BT WAN-diensten (Wide Area Network) leveren aan de negentig winkels van het merk in twaalf Europese landen, waaronder Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Voor Tommy Hilfiger is dit de eerste stap in het kader van de strategie van het bedrijf om de dienstverlening en communicatie met de winkels in Europa te verbeteren.

Tommy Hilfiger wilde de bestaande inbel-infrastructuur vervangen door een nieuwe netwerkoplossing waarmee het bedrijf nieuwe applicaties op de systemen kan installeren en draaien. BT gaat dan ook een zeer robuust IP-netwerk leveren met de flexibiliteit die vereist is om nieuwe applicaties te kunnen introduceren die de efficiency in zowel de winkels, als in de retailketen helpen verhogen.

"We waren op zoek naar een buitengewoon betrouwbaar netwerk, met de dekking en flexibiliteit de we nodig hebben voor onze expansie. Ons besluit om voor BT te kiezen was voornamelijk gebaseerd op hun consistente internationale aanbod en het voortreffelijke serviceniveau dat BT kan bieden", aldus Mike Day, Senior Vice President Operations and IT van Tommy Hilfiger.

"We zijn buitengewoon verheugd dat Tommy Hilfiger ons heeft gekozen als Europese partner voor hun netwerkdiensten. De bekendmaking vandaag versterkt onze positie op de Europese retailmarkt en bevestigt onze toegenomen focus op de retailsector", aldus Dave Rhodes, Sales Director Major Business, BT Benelux.

De overeenkomst omvat WAN-diensten zoals een in hoge mate betrouwbaar MPLS-platform (Multi-Protocol Label Switching), xDSL (Digital Subscriber Line) en IPsec, een reeks protocollen voor de beveiliging van IP-communicatie (Internet Protocol).

BT lanceerde onlangs een nieuwe retailoplossing in de Benelux, de Connected Retailer Store Solution. Deze retailoplossing verbetert de processen voor voorraadaanvulling en vermindert wachtrijen. Tevens schept de oplossing nieuwe verkoopmogelijkheden doordat het mogelijk is een klant in de winkel te herkennen, zelfs als deze voorheen uitsluitend via andere kanalen met de retailer in contact is geweest.

EINDE

Over BT

BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet, als ook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.

In het boekjaar 2006-'07, dat eindigde op 31 maart 2007, behaalde BT Group een omzet van 20.223 miljoen Britse pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.484 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.bt.com/aboutbt.

Beeldmateriaal van BT is te downloaden op: http://imagelibrary.btplc.com.

Over BT Expedite

BT Expedite is de gespecialiseerde retaildivisie binnen BT. Ze biedt de beste oplossingen om retailers met meerdere verkoopkanalen een voorsprong te geven in de concurrerende markt van vandaag. Het portfolio van oplossingen bestrijkt elk retailgebied: planning, inkoop, merchandising, winkels, verkoopanalyses en CRM, plus expertise in netwerkinfrastructuur, hardware en professionele dienstverlening.

Kijk voor meer informatie op www.btexpedite.com.

Over Tommy Hilfiger Group

Tommy Hilfiger is een toonaangevend lifestylemerk en één van 's werelds grootste merken op het gebied van designkleding. Tommy Hilfiger Group ontwerpt en verkoopt vrijetijdskleding en sportkleding voor mannen en vrouwen, kinderkleding en schoenen. De producten van de Tommy Hilfiger Group zijn te koop via het eigen winkelnetwerk in Europa, de Verenigde Staten en Canada en in toonaangevende speciaalzaken en warenhuizen in Europa en Noord-Amerika. Producten met het merk Tommy Hilfiger, waaronder een breed scala aanverwante kleding, accessoires, geuren en woninginrichting, worden via veertig licentiehouders wereldwijd gedistribueerd in onder andere Mexico, Midden- en Zuid-Amerika, Japan, Australië, India, China en andere Aziatische landen.