Datum: 20080331 Titel: Capgemini implementeert Service Assurance-tooling KPN Arnold zegt: SN: Cap Gemini, index Titelbalk gaf:

Cap Gemini Nederland



PERSBERICHT

Utrecht, 31 maart 2008

Capgemini implementeert Service Assurance-tooling KPN

KPN heeft Capgemini aangewezen als systeemintegrator voor het nieuwe Service Quality- programma. Met dit programma wil KPN de kwaliteit van de dienstverlening, ook in het licht van nieuw te introduceren diensten en netwerken, de komende drie jaar optimaliseren. Capgemini implementeert de tools (gebaseerd op de Tivoli Netcool-omgeving van IBM) waarmee hoogwaardige monitoring van de netwerken en diensten van KPN mogelijk wordt.

De toekenning van de opdracht aan Capgemini vloeit voort uit een samenwerking die sinds 2002 bestaat. Sindsdien heeft Capgemini de monitoring voor alle netwerken van KPN ingericht. Deze deal is wederom een bevestiging van de nauwe relatie tussen de beide bedrijven. Capgemini wordt verantwoordelijk voor de inrichting van tooling voor de Service Assurance-processen; het ontwerp, ontwikkelen, testen en beheer van de verschillende modules van de IBM Tivoli Netcool-suite. Met deze tools kan de Service Assurance-organisatie de diensten en netwerken van KPN nauwkeurig monitoren, mogelijke problemen precies lokaliseren en op die manier gericht oplossen. Deze constante aanvoer van accurate data betekent bovendien dat KPN klanten beter kan informeren.

Wim Helgers, Manager Wholesale & Operations van KPN IT-NL: "We verwachten van Capgemini een inhoudelijke bijdrage op een gebied waar nog niet eerder door telecompartijen ervaringen zijn opgedaan. Daarnaast verwachten wij dat zij kunnen voldoen aan de grote vraag naar expertise, die wij bij hen zullen gaan neerleggen. Het Rightshore®-concept van Capgemini waarbij gebruik wordt gemaakt van Capgemini-medewerkers in India, sluit hierbij perfect aan."

Chris van Maastricht, Principal Consultant en Vakgroepleider OSS bij Capgemini: "We hebben deze positie bereikt en het vertrouwen van KPN verdiend door de afgelopen jaren telkens weer te laten zien wat wij in huis hebben. Dit heeft zich vertaald naar menig succesvol project en wij kijken dan ook met optimisme naar de toekomst, om samen met KPN te invulling te geven aan de nieuwe inhoudelijke uitdagingen."

PERSBERICHT

EINDE PERSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren. Capgemini heeft vestigingen in 36 landen en heeft wereldwijd meer dan 83.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.