Gemeente Zoetermeer

Gemeenteproducten per 1 april ook bij Postkantoor Rokkeveen

Voor inwoners van Rokkeveen is het vanaf dinsdag 1 april nog makkelijker om een aantal gemeentelijke producten aan te vragen. Zij kunnen bij hun eigen postkantoor aan de Samanthagang terecht voor hun aanvraag voor een paspoort, idkaart of rijbewijs. Daarnaast kunnen zij hier uittreksels uit het bevolkingsregister en verklaringen CBR krijgen. Zoetermeer had op 14 januari de landelijke primeur en is de eerste met het aanbieden van het aanvragen en leveren van gemeenteproducten in het postkantoor. Wethouder Patrick van Domburg is blij dat de pilot aanslaat; Na de start in het Postkantoor Zuidwaarts verloopt het project zo goed dat we deze service nu ook graag aan de inwoners van Rokkeveen aanbieden.

Zoetermeer wil met de proef de dienstverlening verbeteren door deze letterlijk dichter bij inwoners te brengen. Dat blijkt aan te slaan. In de eerste maanden van de proef zijn zon 1000 gemeenteproducten bij het postkantoor aangevraagd.Hiermee wordt duidelijk dat er behoefte bestaat onder de bewoners naar de ruimere openingstijden die het postkantoor biedt. De medewerkers van het postkantoor blijken prima werk af te leveren.

Nu het hele proces in het hoofdpostkantoor zo goed verloopt en de eerste kinderziektes eruit zijn gehaald, kan het postkantoor in Rokkeveen van start met het aanbieden van de aanvraag van gemeentelijke producten. Zodra dit postkantoor ook goed draait kunnen de vijf postagentschappen in de andere wijken deze service ook gaan leveren.

Postkantoren BV houdt binnen nu en vijf jaar op te bestaan. Dit betekent dat de 250 eigen vestigingen gaan verdwijnen. De postagentschappen blijven wel bestaan en zullen onder de vlag van ING of TNT opereren. Deze ontwikkeling heeft geen gevolgen voor de proef van de gemeente Zoetermeer. De proef loopt nog tot en met januari 2009 en tegen die tijd zal beter bekend zijn hoe de toekomst van de postkantoren eruit ziet en op welke manier verdere samenwerking mogelijk is.