Ingezonden persbericht


Persbericht - 1 april 2008

Hoogste oplage weekblad Elsevier ooit

AMSTERDAM, 1 april 2008 - Voor het eerst in zijn bestaan heeft het weekblad Elsevier de grens van 150.000 betaalde exemplaren doorbroken. Het gaat om de gemiddelde weekoplage in het laatste kwartaal van 2007. Dit blijkt uit de nieuwste oplagecijfers van de Nederlandse tijdschriften en dagbladen, gepubliceerd door Het Oplage Instituut (HOI).

Het overgrote deel van de betaalde oplage bestaat uit abonnementen (92 procent), de rest betreft losse nummers die in kiosk of winkel worden gekocht. Ook in de overige kwartalen van 2007 liet Elsevier een forse groei zien.

Elsevier werd in 1945 opgericht als voortzetting van Elsevier's Geïllustreerd Maandschrift (1891-1940). Het weekblad vormt het hart van het merk Elsevier met de glossy Elsevier THEMA, de nieuws- en opiniesite elsevier.nl en de Elsevier Speciale Edities die steeds over één onderwerp handelen, zoals het zojuist verschenen China.

Arendo Joustra, hoofdredacteur van Elsevier, over dit succes: 'Het is aardig om te merken hoe via onze website veel nieuwe jonge lezers met Elsevier kennismaken en vervolgens een abonnement nemen. Positief is ook de groei van het aantal lezers, dat zich inmiddels boven de 800.000 bevindt.'