Ingezonden persbericht



Mailmedia & digilogue bewijzen succes behavioral targeting in campagne voor Grolsch

Amsterdam, 1 april 2008 - Samen met online mediabureau digilogue heeft Mailmedia bewezen dat behavioral targeting aantoonbaar succesvoller is dan zonder gedragsmarketing. Voor de Grolsch campagne "Speel Grolsch Grandioze Gadgets en win!" werd een split run email actie gestuurd naar een groep mannen die een eerdere Grolsch videomailing had geopend en naar een controle groep. De resultaten lieten zien dat twee maal zoveel mannen de mail openden en dat 50% meer ontvangers de website van Grolsch bezochten.

Mailmedia legt sinds lange tijd het gedrag vast van haar ontvangers. Sinds december is Mailmedia gestart met het targeten op dit gedrag. Diverse adverteerders hebben gedragsmarketing inmiddels ingezet. digilogue en Grolsch zijn de eerste die het representatief hebben getest en waarvan de resultaten gedeeld mogen worden.

Bart ten Tije, Online Media Manager digilogue: "De campagne bevat een viral op de site van Grolsch waar je samen met vrienden kan deelnemen aan de Grandioze Gadgets show. Doelgroep van Grolsch zijn bierdrinkende mannen tussen de 20 en 49 jaar. Voor deze campagne zijn bewust mannen geselecteerd die in de campagne 'Bier mag weer gezien worden' de videomail destijds hebben geopend en geconfronteerd zijn met het filmpje. Verondersteld werd dat deze mannen als 'Grolsch fans' beschouwd mochten worden en daarom zeer waarschijnlijk weer zouden reageren".

Marcel Molenaar, commercieel directeur van Mailmedia: "De inzet van behavioral targetting zorgde voor een groot aantal video impressies. 97% van de mails bereikte de ontvangers. 74% van de mannen is geconfronteerd met de video en 22% ging naar de website om deel te nemen aan de Grandioze Gadgets show. De controlegroep bereikte eveneens 97% van de ontvangers waarvan 35% de mail heeft geopend en 13% naar de website is gegaan. Behavioral Targetting heeft voor Grolsch een uitstekend resultaat opgeleverd en gezorgd voor meer dan twee keer zoveel geopende mails en 50% meer traffic naar de website."

Remco van der Meer, brandmanager Grolsch: "Voor adverteerders is dit een positieve ontwikkeling. Voorheen wisten we niet wie de Grolsch fans zouden zijn. Nu zie je dat we ook met externe email acties steeds (kosten) effectiever kunnen communiceren".

Over Mailmedia
Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor media zoals Adformatie, Autoweek, FEM Business, FHM, Hyves, Jobnews, Stepstone en Zibb.nl op exclusieve basis de exploitatie van hun email- en SMS-bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct email en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend met ontvangers die graag aanbiedingen per email of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geĂŻnteresseerd is. Als actief lid van DDMA en van emailmarketing association EMMA-nl staat Mailmedia al drie jaar in de Emerce Top 10 van meest betrouwbare online marketing bedrijven. Mailmedia won afgelopen jaar de EMMA (Email Marketing Award) en is ISO-gecertificeerd.

Over digilogue
digilogue is in 2007 gelanceerd als het in online media gespecialiseerde mediabureau van de Initiative Group. digilogue B.V. is, evenals Initiative B.V. en BrandConnection B.V. onderdeel van de Initiative Group. digilogue is partner binnen Magna Global Nederland, de gezamenlijke negotiations unit van de IPG bureaus Initiative, digilogue, Universal Media, BrandConnection en het onafhankelijke mediabureau Mediaxplain. Tot de klantenkring van digilogue behoren o.a. Orange, Rabobank, Chefaro, Grolsch, Bizner bank, Robeco, Maxeda, USG Start, Spadel, Alex beleggersbank, Kamer van Koophandel, Bongo, Chiquita, Monuta, easyCruise, Unique, Eiffel, Louvre Hotels, Fujitsu Siemens Computers, Secretary Plus, Austrian Airlines, Hooghoudt en het Nederlandse Rode Kruis. digilogue biedt een breed programma aan online mediadiensten, zoals webvertising, mobile marketing, email marketing, weblogs, affiliate marketing, content sponsoring en search engine marketing, inclusief de integratie met offline media. Op www.digilogue.nl leest u meer over deze gedreven club van online media professionals.

Marcel Molenaar
Mailmedia
Telefoon: 06-15 00 10 47
Email: mmolenaar@mailmedia.nl

Bart ten Tije
digilogue
Telefoon: 020- 6560111
Email: bart.ten.tije@digilogue.nl